Як продовжити життя підвіски.

Як продовжити життя підвіски.

Підвіска більшості машин містить, за великим рахунком, одні і ті ж компоненти. Важелі підвісок кріпляться за допомогою гумових сайлент-блоків і сферичних шарнірів, для гасіння коливань використовуються амортизатори, для запобігання кренів — стабілізатори поперечної стійкості, а пружини просто підтримують потрібну висоту підвіски. Всі компоненти зношуються по-різному і дуже по-різному коштують. Вивчимо всі елементи по порядку.

Що і як зношується в підвісці?

Стабілізатори поперечної стійкості.

Цей компонент здається не найважливішим для спокійного руху, його завдання полягає лише в тому, щоб зменшувати крен в крутих поворотах. Але ось торсіон стабілізатора і його кріплення зазвичай найбільш швидко зношуються вузлами підвіски. По-перше, він встановлений в простих гумових втулках в силу конструктивних особливостей йому потрібно вільно переміщатися, так що сайлент-блоки тут не годяться.

А до важелів підвіски машини торсіон кріпиться через досить прості вузли, зазвичай звані стійками стабілізатора. Ці найпростіші деталі з двома шарнірами намагаються зробити максимально легкими, часто навіть виконують з пластика. Так що зношуються вони швидко, особливо якщо колеса часто "танцюють джигу" на кривій доріжці.

Зазор в вузлах стабілізатора або його стійок швидко піддається вкрай неприємними звуками в салоні машини. Це прикро, адже знову міняти їх треба буде вже через 20-40 тисяч кілометрів пробігу ...



Що впливає на їх ресурс?

Нерівності дороги і всюдисущий абразив, тобто пісок. А ще неакуратне поводження з машиною, стоянка з "перекосом" по діагоналі або з великим бічним ухилом. 

Як продовжити термін служби?

Просто їздити акуратніше і по чистим дорогах, використовувати посилені компоненти, благо їх ціна невелика.

Амортизатори.

На частку цього вузла доводиться робота з гасіння всіх коливань кузова після проходження поворотів і нерівностей. Усередині амортизатора при будь-якому переміщенні кузова машини відносно дороги, рідина проходить через клапани і калібрувальні отвори, при цьому вона нагрівається і розсіює енергію розгойдування. Хіба що дуже жорсткі удари можуть викликати заклинювання і пошкодження клапанів. А екстремально високі можуть викликати вигини штоків і корпусів, особливо в підвісках, де амортизатор є частиною несучої конструкції.

Очевидно, що зношуються клапани і ущільнення поршня амортизатора, але такий знос йде дуже довго, і якби все обмежувалося їм, то термін служби амортизаторів був би майже нескінченним. Крім цього, змінює свої властивості масло в амортизаторі, зазвичай воно розріджується, втрачає присадки, необхідні для підтримки в робочому стані пластикових і гумових ущільнень і мастила штоків.

Знос сильно залежить від температури амортизатора, а значить, від тепловідведення від нього і від енергії, яку йому доводиться розсіювати. На нерівній дорозі на завантаженій машині в жарку погоду і на малій швидкості амортизаторам точно доводиться важко. Можна навіть "закип'ятити" амортизатори, вони при цьому явно втрачають в ефективності і можуть потекти.

Ускладнює ситуацію налиплого на нього бруду — він перешкоджає нормальному теплоотводу. Але ж бруд робить ще одну погану справу, потрапляючи на ущільнення штока амортизатора і пошкоджуючи його. І в гідравлічну рідину потрапляють продукти зносу штока і пил, а масло починає просочуватися назовні.

Що впливає на ресурс?

Зрозуміло, що основні вороги амортизатора — це, власне, ями і бруд. З брудом можна боротися, встановлюючи гумові пильовики штоків, що іноді сильно підвищує ресурс цього недешевого вузла підвіски, а ось з ямами боротися вже складніше — всі їх не об'їхати, можна лише намагатися уникати "ударних" навантажень і не допускати пробоїв підвісок і серйозних програвань амортизаторів. І не забувайте мити деталі підвіски.

Сайлент-блоки.

Геніальна ідея використовувати вузол, в якому немає тертя, а переміщення частин підвіски відбувається за рахунок пружної деформації гуми, справила свого часу революцію в подвіскобудуванні. Такий вузол не вимагає мастила, немає зазорів, шумів, в ньому немає зносу, і, здавалося б, він вічний. Але в реальному житті все не так.

Зношується гума сайлент-блоків, втрачає пружність, тріскається і розшаровується. Тим більше що часто це не гума зовсім, а складний "бутерброд" з полімерів  різних характеристик.

Часто пластична частина відривається від металевого підстави, разом втрачаючи пружність як мінімум в одному з напрямків, а в іншому швидко збільшуються люфти. З зносом таких вузлів все ще трохи складніше. По-перше, його знос залежить від його деформації, а значить, і початкової установки, середнього завантаження, стану пружин підвіски, температури і навіть віку самої деталі. По-друге, всюдисущий дорожній бруд теж впливає, агресивні компоненти руйнують поверхневий шар, волога взимку руйнує контакт гуми і металу, та й влітку корозія займається тим же самим. Солі можуть прямо руйнувати шар полімерів, викликаючи передчасне старіння сайлент-блоків.

Що впливає на ресурс?

В першу чергу загальний стан підвісок і завантаження машини. Сильно впливає амплітуда переміщень підвіски — при малій амплітуді ресурс вузла дуже великий, при збільшенні різко падає. Дуже шкідливі для гуми сайлент-блоків занадто низькі і дуже високі температури. Шкодить і агресивна хімія. Але виходить, що найбільше впливає стан інших вузлів підвіски-амортизаторів і пружин, і особливо правильність кутів установки.

Шарніри.

Без сферичних або інших типів шарнірів підвіски машин не обходяться. Іноді їх всього кілька, наприклад як в Жигулях, — тільки кульові опори в передній підвісці, а іноді їх декілька десятків, як в багатоважельних підвісках інших іномарок. Плюси такого вузла в порівнянні з сайлент-блоками — це в першу чергу жорсткість в одному або двох напрямках і вільне переміщення у всіх інших, що робить їх незамінними в рульовому напрямку і в вузлах підвісках машин з великими ходами.

Бруду такі вузли теж давно не бояться, відкриті сферичні шарніри, змащувані прес-маслянками, і з регулюванням давно канули в минуле, хіба що "волговоди" і цінителі американської "класики" ще пам'ятають про таку процедуру. У всіх інших машинах в шарнірах мастило закладена на весь термін служби вузла і захищена від навколишнього середовища міцним чохлом, і, поки він цілий, її вистачає. Але у жорсткості вузла є і свої недоліки, наприклад, шарніри куди дошкульніше до вібрацій і жорстким ударам, ніж сайлент-блоки. А ще тонкий чохол може порватися, і тоді ресурс знизиться до декількох сотень кілометрів пробігу.

Що впливає на ресурс?

В першу чергу шкодять жорсткі удари. Особливо сильно впливає на ресурс установка низкопрофильної гуми з жорстким коченням. Дуже шкодить шарнірам поганий стан амортизаторів, це сильно збільшує навантаження. Зрозуміло, впливає і загальне переміщення підвісок, а значить, і стан доріг, адже для шарніра кожен рух — це маленький, але знос. В силу герметичній конструкції майже не впливає бруд, температура і вологість, шарніри майже не гріються. Статичне навантаження і положення підвіски майже не впливають на знос.

Пружини.

Пружини теж схильні до зносу, і їх повільне "осідання" може сильно вплинути на ресурс сайлент-блоків підвіски і амортизаторів. Сама пружина досить довговічна, поломки трапляються хіба що через корозію або екстремальні перевантаження, найчастіше в дуже холодну погоду, коли сталь стає крихкою. Зламати сталевий пруток завтовшки в вісім-дванадцять міліметрів в діаметрі не так то просто навіть спеціально.

Що впливає на ресурс?

В першу чергу завантаження машини і частий рух по дуже поганих дорогах, з великою амплітудою переміщення підвісок. Впливає і обслуговування — брудна пружина іржавіє швидше і частіше ламається, так що не забувайте мити і відновляти шар антикора на пружині.

Всі вузли підвіски дивним чином залежать один від одного. Сайлент-блоки залежать від пружин і від амортизаторів, кульові шарніри від амортизаторів, стану гумових опор підвісок і сайлент-блоків. Амортизатори від пружин. І всі вони залежать від стану дороги, стилю водіння і забрудненості доріг. Дуже погані для підвісок поєднання швидкого руху з великим навантаженням на амортизатори по брудній і нерівній дорозі і безліч жорстких ударів.

Схожі статті:

КультураСайти по яким можливо безкоштовно навчатися.

ТВ програма регіонПрограма "Регіон" від 19.08.2015

ЖиттєдіяльністьЯкщо температура повітря у помешканні нижча за норму...

ЖиттєдіяльністьЧи допомагає сироїдіння схуднути?

484 перегляда
Теги: якому, штока, штоків, шкодить, швидко, шарніри, через, чергу, часто, цьому, цього, ущільнення, установки, удари, торсіон, термін служби, термін, температури, такий, стану, стабілізатора, служби, складніше, сильно впливає, сильно, сайлент блоки, сайлент блоків, сайлент, робить, ресурс, пружність, пружини, пружина, пружин, просто, пробігу, полімерів, погоду, першу чергу, першу, перше, переміщення підвісок, переміщення, підвісці, підвісок, підвіски, підвісках, особливо, одному, нього, нерівній дорозі, нерівній, немає, наприклад, навантаження, навіть, можуть викликати, можуть, можна, машини, машин, мастила, масло, малій, майже, кульові, кузова, конструкції, компоненти, клапани, кілометрів пробігу, кілометрів, зрозуміло, зношуються, зношується, зносу, значить, залежить, залежать, зазвичай, завантаження машини, завантаження, забувайте, жорстким, жорсткі удари, жорсткі, досить, дорозі, дороги, дорогах, доріг, доводиться, деформації, деталі, давно, гумових, вузол, вузли, вузлах, вузла, вузлів, втрачає, всюдисущий, впливає, високі, використовувати, викликати, великим, бруду, боротися, блоки, блоків, амортизатори, амортизатора, амортизаторів, інших, іноді

Рейтинг: 0 Голосів: 0

Комментарии

Нет комментариев. Ваш будет первым!

ТортРегіонКультураНарадаРічкаПриродаДопомогаШколаСайтДружбаОнлайнСалатРослиниПорода собакКод плеєраСлухати радіоУкраїнаСвятоРецептАтоЇстівні грибиДітиПороди собакМузикаПрограмаПанорамне зображенняТелебаченняГрибиБібліотекаФотошопВантажівкаСелоГадячАвтоРослинаКвітиРадіоАвтобусПриготуванняПривітанняГотуємо вдомаСтраваПанорамаРдаРайонТролейбусМарки автоУчилищеКвіткаГоловаКулінаріяРадіо онлайнМістоКолажЗасіданняВідеоРецептиПселФотоВолонтери
Наверх
Вниз