Поведінкова економіка: які помилки з грошима ми здійснюємо

0
: 0

602

Тільки згадайте, куди дівається зарплата. Більша її частина витрачається в перший же день на продукти або оплату безглуздого кредиту, і доводиться жити місяць на копійки. Порівнюючи образ людини в підручниках з економіки і на ділі, можна помітити, що в житті людина зовсім не раціональна істота.

Поведінкова економіка: які помилки з грошима ми здійснюємо


Ми ж самі заганяємо себе в пучину бідності тільки з хлібом і яєчнею. Людині властиво робити помилки, але є способи передбачення і запобігання.

Втрати відчуваються гостріше, ніж задоволення.


У кожного з нас є майно, яке не дуже нам і подобається. Наприклад, прикраси, які ми не носимо, але при цьому продовжуємо оберігати. Можна було б віддати їх в ломбард або просто продати, щоб купити нові і красиві, але найчастіше ми цього не робимо.

Умови покупки радують більше, ніж сам товар.


Ймовірно, найочевидніший приклад - це покупка кави в кафе. Ми робимо це досить часто, але при цьому можемо дозволити собі випити чашечку-другу і на домашній кухні. Нас підкуповує інтер'єр і умови: красиві чашечки, атмосфера. Те ж саме відбувається і тоді, коли ми бачимо речі по знижці. Ми можемо в них не потребувати, але купимо, адже це вигідні умови.

Складно відмовлятися від того, до чого є емоційна прив'язка.


Чим довше ми працюємо над чимось, тим важче переносимо цю втрату. Те ж саме відбувається і з покупками, які ми здійснюємо. Пам'ятні речі або той одяг, за який ми платимо шалені суми, зберігається у нас вдома до перемоги. Навіть якщо на вулиці ураган, ми не пропустимо концерт, до якого готувалися протягом декількох місяців.

Ми не хочемо ризикувати.


Група американських дослідників одного разу провела експеримент: вони розділили групу студентів на дві частини і роздали одним лотерейні квитки, а іншим дали невелику суму грошей. Коли їх попросили вирішити, чи хотіли б вони обміняти те, що отримали спочатку, результати були невтішними: власники щасливих квитків хотіли залишити все як є, а ось третина іншої половини студентів хотіли обміняти гроші на квиток. Хоч вони і отримали все випадково і безкоштовно, вони почали дорожити цим. Обмін означав би ризик провалу, тому більшість вирішила залишитися при своєму.

Те, як ми сприймаємо вартість, залежить від контексту.


Ми готові докладати великі зусилля, якщо вони виправдовують вартість предмета. Чим більше вигода, тим більше ми готові зробити для того, щоб роздобути цей товар. І навіть коли, наприклад, знижка у плеєра більша, чим у телевізора, ми зробимо більше зусиль заради покупки першого. Хоч і грошей заощадимо менше, але цифра із позначкою % змушує нас діяти ірраціонально.

Подивившись на всі ці фінансові гріхи, можна було б назавжди попрощатися з розумним споживанням. Однак варто пересилити себе і ретельніше стежити за своєю поведінкою, можна досягти успіху і залишитися в плюсі. Тепер ми знаєте про те, що ставить під загрозу стан вашого гаманця. Залишається тільки визначитися з тим, що вам дійсно потрібно.
← Зняття стресу. Поради від психолога Припиніть боротися за чиюсь увагу →

Читайте также:

Цікаві факти про банківську систему

Цікаві факти про банківську систему

Банк є організацією, що надає населенню послуги. Це головне його призначення. На сьогоднішній день кількість відділень більш ніж достатньо в будь-якому великому місті, та й від цих закладів та їх к...
Як здійснювати покупки розумно

Як здійснювати покупки розумно

Дуже часто трапляється таке: придбали річ, заплатили за неї чимало, а задоволення і почуття радості немає зовсім. Це трапляється часто-густо і знайоме таке відчуття дуже багатьом. Розчаруванн...
Далай-ламу запитали, що його найбільше дивує в цьому світі

Далай-ламу запитали, що його найбільше дивує в цьому світі

Під час одного з інтерв'ю Далай-ламу запитали, що його найбільше дивує в цьому світі. Його відповідь дійсно змушує зупинитися і задуматися ... «Найбільше мене дивує людська природа. Тому що лю...
Вірус бідності: як розпізнати симптоми?

Вірус бідності: як розпізнати симптоми?

Вам знайома ситуація, коли ви стежите за життям багатих і знаменитих, бізнесменів або зірок шоу-бізнесу, які мають багато, але, судячи з усього, не особливо сильно працювали заради досягнення успіх...
Як побороти в собі жадібність

Як побороти в собі жадібність

Кожному з нас в тій чи іншій мірі властиве почуття власництва. Його ми поширюємо на все те, що нам належить: речі, створені нами творіння і навіть людей, що знаходяться поруч, які є об'єктом нашої ...

Коментарі

Немає коментарів. Ваш буде першим!

Наверх
Вниз