Як утеплити двигун на зиму своїми руками.
Взимку морози не дають спокою автолюбителям і їх залізним коням. І правда, адже навіть якщо машинка і завелася, то це зовсім не означає, що в ній буде тепло. Особливо часто можливі проблеми з прогріванням салону і двигуна в найхолодніші дні зими і в критичних ситуаціях, коли прохолодно.
Насправді багато хто вигукне все це нісенітниця і вигадані проблеми, адже автомобіль зі справною системою охолодження завжди охолодить двигун в спеку і нагріє в холод. Ніби як є термостат, помпа, герметичність системи, все це нехай і забезпечує прогрів двигуна взимку. Так, в цьому є частка істини, але ніхто не забороняє допомогти вашій машині впоратися з труднощами більш ефективно. І це зовсім не порожні слова, а більш прагматичний заклик.
Навіщо потрібно утеплювати двигун взимку.
- Автомобіль як виріб передбачений до експлуатації в певних температурних режимах. Навіть сучасний японський автомобіль - радять не користуватися при температурі менше - 25 С без утеплення, так принаймні сказано в інструкції (Наприклад, у RAV4 2013 року);
- Другий факт буде про те, що радіаторна решітка, з технологічними отворами, а також безліч каналів, що з'єднують моторний відсік з зовнішнім середовищем сприяє обдуву двигуна, що добре влітку, але не факт, що це вітається в холодний період року. Так обдуваються корпусні деталі двигуна набагато швидше та втрачають тепло, в результаті на металі при його охолодженні часто утворюється конденсат. Причому волога конденсується не тільки на зовнішніх поверхнях, але і часом на внутрішніх, потрапляючи всередину двигуна, наприклад, через «сопун» і подібні технологічні отвори. У підсумку, такий конденсат потрапляє в технічні рідини, наприклад масло. Якщо двигун не прогрівати, то масло буде пінитися, це один з варіантів спінювання масла.
- Утеплений двигун нехай незначно, але все ж, трохи довше буде тримати тепло, під час стоянок. Така обставина буде сприяти більш швидкому прогріванню і більш тривалого охолодження, що особливо актуально для коротких зупинок.
- Четвертий аспект, це ваш комфорт під час користування машини в холодний період часу. Обігрівач салону, в народі так звана "піч", просто може не досягати оптимальних температур, в разі якщо двигун не буде прогріватися. Повітря проходить через обігрівач буде недостатньо теплий, щоб забезпечити комфортну температуру в салоні. Таке явище можливо навіть буде пов'язано не стільки з прогріванням двигуна, скільки з особливостями його поширення в підкапотному просторі. Обмеження потоків поширення повітря здатне значно поліпшити клімат в салоні машини. Навіть елементарна картонка, встановлена за гратами радіатора здатна додати кілька градусів тепла в ваш салон. Якраз про можливі варіанти утеплення двигуна ми поговоримо далі.
Як утеплювати двигун взимку.
В принципі варіантів тут небагато. Можна сказати два. Перший це утеплення з боку решітки радіатора. Скажімо тієї самої картонки. Другий, це утеплення двигуна зверху, тобто накинувши на нього будь-який теплоізоляційний матеріал, і закривши капот.
Саме ці два варіанти ми розберемо далі. Адже мало вибрати спосіб утеплення, необхідно ще й реалізувати його технічно, а також за допомогою підбору оптимального матеріалу, для вирішення поставлених завдань.
Чим утеплювати двигун взимку.
Тепер, якщо ви зважилися на те, що утеплювати двигун все ж треба і визначилися зі способом утеплення, поговоримо про матеріали. Якщо ви плануєте утеплення з боку решітки радіатора, то тут підійде навіть картонка, вирвана з тарної коробки. Її досить вставити перед радіатором в моторний відсік, що значно обмежить обдув радіатора, заощадивши вам настільки дорогоцінне тепло, в зимовий період. Якщо ви плануєте використовувати багаторазове утеплення для решітки радіатора, то тут краще пошукати щільну водонепроникну тканину, з якої можна зшити своєрідний чохол, на решітку радіатора. Закріпивши його на своєму місці за допомогою хомутів, які пришиті до чохла.
Якщо утеплення відбувається в моторному відсіку, тобто коли ви кладете на двигун будь-який матеріал, то тут, перш за все, необхідно подумати про декілька обставин. Перше це те, щоб накидка відповідала розмірам моторного відсіку, тобто щоб закривала всю поверхню двигуна.
Друге це спосіб укладання. Він повинен виключати можливість «захоплення» накидки ременями, що йдуть від допоміжних вузлів двигуна (помпа, генератор і подібних). Також небажано укладати накидку на випускний колектор, адже його температура часом доходить до декількох сотень градусів, що не є пожежобезпечним. Як матеріал такий накидки вдалим рішенням буде застосування автоодіялом, які зроблені на основі склотканини або аналогічних матеріалів. Тут важливо зауважити, що якісне автоодіяло має бути виконано з цільних відрізків, тобто не заповнена якою-небудь скловатою, а саме зшито з шматків шарами. Також важливо, щоб автоодіяло було прошито по центру, щоб збільшити його термін служби.
Дійсно за радянських часів такий матеріал був в ходу і часом не безпідставно. Проте, повторимося, що повсть може почати тліти, а якщо він просочиться технічними рідинами, то і зовсім загориться, що ставить все ж жирний хрест на його застосуванні. По крайней мере, робить його використання ризикованим.
У будь-якому випадку, будь то повсть або автоодіяло, необхідно утримувати моторний відсік в чистоті, а також і ту накидку, яку ви вибрали в якості основної для укриття підкапотного простору.
Особливості утеплення двигуна.
Останнє, про що хотілося б сказати, якщо ви утеплили двигун, це все ж те, що необхідно спостерігати за робочою температурою вашої силової установки. Так в відлигу взимку або навесні, якщо ви трохи забаритеся і підзабуде про своє утеплення, то це загрожує двигуну перегрівом. Необхідно оперативно і дієво реагувати на зміну зовнішньої температури, своєчасно прибираючи накидку з моторного відсіку або картонку, встановлену за гратами радіатора. Саме такі дії з вашого боку не тільки забезпечать ваш комфорт, але і оптимальні режими роботи двигуна.