Домашні улюбленці.

Мій домашній улюбленець. Поради. Спосіб утримання.
Адміністратор
Адмін
Повідомлення: 1857
г. Гадяч
5 годин назад
У сучасному світі з його шаленим ритмом, у великих містах, де так мало зелені і так багато бетону, у людини прокидається потреба бути ближче до природи. Хтось створює у себе в квартирі зимовий сад, хтось купує «шматочок» моря у вигляді акваріума з рибками, деякі захоплюються екзотикою, але більшість просто заводять собі чотириногих друзів - собак і кішок, які здатні подарувати людині своє тепло і любов в обмін на ласку і турботу. І дуже часто люди зупиняють свій вибір саме на кішках, так як ці тварини найбільш пристосовані до життя в міській квартирі.

Якщо вирішили завести у себе в будинку кішку, то у вас є вибір: купити породистого кошеняти, або просто придбати пухнастого друга без родоводу.

Як правильно вибрати кошеня?

Домашні тварини.

У першому випадку, очевидно, у вас будуть великі плани - виставки, отримання медалей та подальше розведення породи. Це вже, можна сказати, бізнес, а тому, для придбання такого кошеня необхідно звернутися в спеціальний розплідник, де вам підберуть найкращий варіант відповідно до ваших потреб.
Домашні тварини.

Купуючи кошеня в розпліднику, ви можете бути впевнені в тому, що тварина здорова і має всі необхідні документи. Крім того, ви отримаєте рекомендації по вирощуванню і догляду, а в подальшому - кваліфіковану допомогу при участі у виставках і розведенні. Можна зазирнути і на виставку котів, якщо ви добре розбираєтеся в породі і зможете вибрати кошеня з гарним екстер'єром, але краще не ризикувати і звернутися до професіоналів.

У випадку з безпородними кішками все простіше. Можна взяти кошеня у знайомих або по оголошенню. На «пташиному» ринку купувати не варто - надто великий ризик придбати хвору тварину.

Отже, з породою визначилися, тепер потрібно вирішити питання зі статевою приналежністю.

Кішка чи кіт - все залежить від ваших уподобань. Якщо ви не бажаєте возитися з потомством - купуйте кота. Але врахуйте, що його доведеться каструвати (крім випадків з племінним розведенням), інакше готуйтеся до весняних серенад і позначених кутах.

У кішок теж бувають «цікаві» періоди, проте в зоомагазинах зараз досить широкий вибір препаратів, і особливих проблем кішечка вам не доставить. Зате якщо зважитеся ощасливити вашу красуню материнством і не боїтеся возитися з приплодом - то разом з заворушеннями і переживаннями отримаєте масу позитивних емоцій від народження і вирощування «нової зміни».

Як вибрати кішку?

Тепер безпосередньо до вибору. Кошеняті має бути 2-2,5 місяці. Занадто маленького брати не варто.

По-перше, кошеня ще не отримало всі необхідні поживні речовини з молоком матері.

По-друге, мама-кішка ще не встигла його виховати, як годиться.

По-третє, дуже раннє відбирання від матері травмує тварину, і в підсумку вам може дістатися «топтун», нескінченно масажуючий кігтями ваші коліна, або «сосун», який шукає в складках вашого одягу джерело молока. Ті, хто стикався з такою проблемою, знають, як важко відучити від цих шкідливих звичок, і як буває прикро за порвані колготки або обслюнявленний халат.

Але ось ви, нарешті, обдзвонили знайомих і прийшли вибирати. Зверніть увагу на умови утримання. Якщо все в порядку, деякий час поспостерігайте за поведінкою кошенят. Адже у кожного вже є свій характер, свої звички. Хтось дуже активний, а когось постійно забивають. Краще вибрати найбільшого і рухомого кошеня. Зрозуміло, що в вас може прокинутися співчуття при вигляді он тієї, самої маленької дівчинки, яка народилася останньої і прожила свої два місяці життя в аутсайдерах, забиває активнішими братами і сестрами. Що ж, якщо відчуваєте, що це «ваша» кішка, беріть, але пам'ятайте, що доведеться з нею повозитися, особливо на перших порах, поки кошеня не відгодується і не наздожене в розвитку своїх братів. У будь-якому іншому випадку, беріть того, хто побільше, хоча можете зупинити свій вибір і на активному серединіх лавах.

Коли подивитеся за поведінкою, можна з кошенятами пограти, потискати їх. Зверніть увагу, не випускає чи кошеня кігтики при грі з вами. Якщо кігтики випущені - кошеня бойове.

Не розраховуйте, що воно буде з вами ласкаве. До чотирьох місяців перетвориться на суцільні зуби і кігті і буде приходити до вас за порцією ласки і тоді коли йому самому цього захочеться. Не подобаються такі індивідуалісти? Вибирайте більш ласкавого кошеня.

Правильний підсумок вибору кошеняти.

Домашні тварини.

Перш ніж прийняти остаточне рішення, уважно огляньте тварину. Шкірні покриви повинні бути чистими. Огляньте вушка і оченята. Не повинно бути ніяких виділень з очей, а чорнота і бруд у вухах свідчить про вушного кліща. А взагалі, це не смертельно і легко лікується, але ваша мета - здорова тварина, тому не ігноруйте ознаки захворювань. Кошенята не повинні свербіти, чхати або кашляти. Вгодованість і рухливість - вірні ознаки здоров'я. Навіть якщо ви впевнені, що кошеня абсолютно здорове, після покупки, обов'язково віднесіть його до ветеринарного лікаря, який проведе кваліфікований огляд, зробить необхідні щеплення і, швидше за все, випише засіб проти гельмінтів (в якості профілактики).

Останнє, що хочеться відзначити, незважаючи на попередні поради: вибирайте серцем! Як правило, коли приходите за кошеням - вибір очевидний практично з першого погляду. Спостереження за кошенятами лише підтверджує цей вибір. Тому, довіртеся своїм почуттям і беріть кошеня, яке «застрибнуло» до вас в душу і вже утоптує там тепленьке містечко на довгі і щасливі роки.
Карта сайта ☺ → тут
Адміністратор
Адмін
Повідомлення: 1857
г. Гадяч
5 годин назад

Виховання кошенят з малих років.

У житті кожної (ну майже) дорослої людини настає цей хвилюючий момент, коли вона заводить першого кошеня.

Мова піде про першого звірка, якого ви завели осмислено і за якого тепер «у відповіді».

Так-так, тепер саме вам належить пройти тернистий шлях виховання цього пухнастого котика. Як і з дитиною, вам знадобиться неабияке терпіння, запас турботи, підвищена увага і ... стратегія!

Чому це так важливо?

З перших днів вам доведеться допомагати новому члену сім'ї адаптуватися до незнайомої території. Як би вам не хотілося негайно приступити до освітніх заходів, НЕ поспішайте.

Зараз кошеня налякане, воно виявилося далеко від звичної коробки і теплої мами.

Ваше завдання - відгукнутися на його плач, приголубити і дати зрозуміти, що в цьому чужому світі він в безпеці. Коли ваш чотириногий друг відчує себе впевнено, можна вирушати з ним на екскурсію по володіннях.

Першу цеглинку майбутнього виховання ви закладаєте саме в момент першого контакту, тому поставтеся до цього з усією відповідальністю.

Напевно в списку ваших пріоритетів на одному з перших рядків вартих привчанню маленького вихованця до лотка.

До цього питання потрібно підійти з особливою делікатністю.
Не поспішайте карати недосвідченого улюбленця, якщо він не відразу «подружився» з відведеним йому кутом, цілком можливо, ви не правильно пояснили.

Насправді секрет простий:
після годування акуратно віднесіть кошеня в належне місце, посадіть і погладжуйте ситий животик. Після кількох повторень даної маніпуляції ваш малюк точно запам'ятає, куди бігти.

Наступним вашим занепокоєнням, напевно, є гострі коготочки вашого хвостатого.

На жаль, вам доведеться визнати, кошеняті вони просто необхідні, щоб дертися, досліджуючи нові території, і бути ближче до вас. Дуже скоро кошенятко виросте і стане сильним і спритним, тоді вже застрибнути на коліна або забратися на підвіконня не складне завдання для нього буде.

Від звички дряпати меблі, рвати шпалери і лазити по шторам відучувати потрібно відразу.

Припинити таку поведінку вам допоможе звичайний водяний пістолет. Кмітливий вихованець швидко проведе паралель між вказаними діями і супротивної цівкою води, що порушує гладкість вилизувати годинами шерстки.

Деякі котики воліють гладку тканину, в яку так приємно входять кігтики, іншим подавай просту дерев'яну дощечку, треті не можуть залишатися байдужими до мотузки. Експериментуйте!

Останнє, але, мабуть, найважливіше, на чому варто зупинитися - харчування маленького хижака.

В першу чергу, звичайно, вам належить визначити, привчати тварину до натуральних продуктів або сухого корму. На ділі, відтворити природний і збалансований раціон в домашніх умовах практично неможливо. Але, на щастя тих, хто хоче дати своєму улюбленцю найкраще, десятки ветеринарних дієтологів підбирають якісні інгредієнти і розраховують правильну щоденну дозу необхідних мікроелементів і вітамінів.

Зростаючому організму потрібно більше енергії: тому норми годування для малюків відрізняються від показників для дорослої тварини:

з 5-ти тижнів - 60 гр. на кожен кілограм ваги,
з 20-ти тижнів - 30 гр. на кожен кг ваги,
з 52 тижнів - повноцінна норма дорослої тварини.

Міцного здоров'я вашому кошеняті!
Карта сайта ☺ → тут
Адміністратор
Адмін
Повідомлення: 1857
г. Гадяч
5 годин назад

Як привчити кошеня до лотка.

Кожен, хто утримує в своїй квартирі домашню тваринку, стикався хоча б раз в житті з небажаними звичками свого вихованця. Купуючи кошеня або цуценя, ми рідко замислюємося про труднощі, з якими доведеться зіткнутися в процесі утримання. Коли котик підростає починає, наприклад, мітити по кутах, або роздирати кігтями улюблене крісло, ейфорія від придбання тваринки поступається місцем роздратуванню і злості. На жаль, багато домашніх улюбленців в результаті опиняються на вулиці, поповнюючи ряди бездомних тварин. Щоб цього не відбувалося, а ви отримували задоволення від спілкування зі своїм вихованцем, необхідно знати, як впоратися з його поганими звичками.

Розглянемо найпоширенішу проблему. Ваша кішка не хоче ходити в лоток. Якщо ви тільки що придбали кошеня - його необхідно привчити до певного місця. Це, насправді, не важко. Треба просто набратися терпіння.

По-перше, лоток повинен знаходитися в відокремленому куточку.
По-друге, тварина повинна мати вільний доступ до лотка. Перші тижні необхідно постійно стежити за поведінкою кошеня. Як правило, якщо малюк хоче оговтатися, він починає турбуватися, винюхує підходяще місце, може нявкати або скребти кігтями підлоги. В цьому випадку ви просто берете і відносите його в лоток, погладжуючи і утримуючи його там, поки «справи» не буде зроблено.

На перших порах необхідно відносити до лотка якомога частіше - обов'язково після їжі і після сну. Коли кошеня оговталося - закріпіть це досягнення: погладьте його, похваліть, дайте знати, що він все зробив правильно. Більшість кошенят звикають до горщика протягом 2 тижнів.

Якщо ж ви вже не перший місяць намагаєтеся привчити тварину, але результату немає, значить шукайте причини. Спробуйте замінити наповнювач - деякі кішки віддають перевагу газетам, деякі люблять пісок, а є і такі, кому подобається гладка поверхня. Можливо, кішку бентежить саме розташування лотка. Котячий туалет треба ставити там, де кішка зможе зробити свої «справи» тихо і без свідків. Не ставте «горщик» там, де кошеня їсть або спить, в прохідних місцях. Може бути, вашій кошеняті просто не подобається сам лоток. Або занадто великий, або занадто малий. Запах також має значення - не обполіскувати лоток засобами з сильним специфічним запахом. Краще просто помити холодною водою з використанням мила.

Як привчити до котячого туалету.

Де мій котячий туалет?
Припустимо, ваш вихованець постійно паскудить в одному і тому же місці. Щоб відучити його, необхідно зробити це місце недоступним. Можна обробити його дезодорантом або оцтом, щоб запах відлякав кошеня. Можна покласти на це місце мокру ганчірку або наждачний папір - це змусить тварину шукати інше місце. Якщо ви помітили, що кошеня збирається «зробити справи» в недозволеному місці, налякайте його різким звуком, і відразу ж віднесіть в лоток, погладжуючи тваринку, і дайте йому завершити розпочате.

Найголовніше - будьте терплячі, не бийте кошеня та не тикайте мордочкою в сечу або кал, це неприпустимо! Карати можна в тому випадку, якщо тваринка тільки що накоїла, в цьому випадку вилаяв його, можете піднести кота до місця злочину і злегка притиснути нігтями вушко (одного трагічного «мяу» буде цілком достатньо), потім віднесіть тварину в лоток і обов'язково погладьте, приголубте .

Якщо вас цілий день не було вдома, а коли ви повернулися, то виявили купу неприємних «сюрпризів» - лаяти тварина марно. Час уже пройшов, і кішка навіть зрозуміти не зможе, за що ви її караєте. Можете спробувати такий метод: виявили калюжку на підлозі - умочіть в неї шматок паперу або газети, потім покладіть в лоток. Посадіть кошеня в лоток, нехай обнюхає, і не забувайте його погладжувати. Те ж саме можна зробити і з екскрементами: покладіть їх у лоток на якийсь час і дайте кошеняті можливість обнюхати «горщик». Похваліть, погладьте, потім очистіть лоток.

Ці нескладні рекомендації дозволять вам впоратися з проблемою котячого «туалету». Знадобиться всього лише трохи терпіння і наполегливості, щоб ваш домашній вихованець навчився бути вихованим. Зате скільки радості і задоволення від спілкування ви отримаєте натомість!
Карта сайта ☺ → тут
Адміністратор
Адмін
Повідомлення: 1857
г. Гадяч
5 годин назад

Як вибрати і де купити домашнього тхора.


Хочете купити тхора?

Припустимо, ви дозріли для придбання тхора. Тоді необхідно заздалегідь вирішити деякі питання. Не варто купувати тхора, якщо ви раніше не тримали вдома собак або хоча б кішок. Тхір не для новачків. Якщо в будинку є діти дошкільного віку або хто-небудь в сім'ї страждає алергією або просто не переносить мускусного запаху тхора - від покупки краще відмовитися. Наявність в квартирі декоративних гризунів або собак з вираженими мисливськими звичками теж виключає придбання тхора.

Краще заздалегідь визначитися по статі тхора. Самці більші і більш представницькі від самок. Вони більше орієнтовані на господаря, але можуть проявляти підвищену агресивність в підлітковому віці, претендуючи на лідерство. У вихованні самців необхідно проявляти більше твердості. Самки легше піддаються дресируванню, але більш незалежні. Їм подобається вивчати все, що їх оточує.

Як самця, так і самку після покупки потрібно буде стерилізувати, якщо не збираєтеся розводити. Але оскільки розведення тхорів краще залишити професіоналам, вихід з положення очевидний - тхори, незалежно від статі, повинні бути стерилізовані.

Тхорам, як і собакам, необхідно щорічно робити щеплення проти чуми і сказу.

Що потрібно знати перед покупкою тхора?


Перш ніж привозити вихованця додому, потрібно прикупити для нього бокс для перенесення (підійде котячий), простору клітку з затишним будиночком, бажано що складається з декількох ярусів, а також годівницю, поїлку, корм, лоток і наповнювач для нього. Також бажано отримати додаткову інформацію про те, що це за звір, як його правильно утримувати, годувати, вигулювати.

Квартиру необхідно перевірити на безпеку і відсутність щілин. Приберіть подалі кімнатні рослини і всі речі, які вам потрібні. Провід, вентилятори, обігрівачі повинні бути захищені від вторгнень звірка, на вікна необхідно поставити сітки, а шафи, полиці і тумбочки повинні щільно закриватися. Також необхідно прибрати всі вироби з гуми і схожі матеріали. Тхори люблять їх жувати і можуть випадково проковтнути неперетравлювані частинки, що викликають непрохідність кишечника, що часто призводить до смерті звірка. Пам'ятайте, що тхір може виявитися в найнесподіваніших місцях, тому потрібно постійно бути пильним, щоб випадково не прищемити або задавити тварину.

Де купити тхора?

Купувати тхора, як і будь-яку іншу домашню тварину, найкраще через клуб, у професійних заводчиків, які мають солідний досвід і хороші рекомендації. Всі інші варіанти (пташиний ринок, оголошення тощо) ненадійні і ризиковані. З рук вам можуть підсунути агресивну, дику або хвору тварину, тому звертайтеся до знаючих людей. До того ж, купуючи тхора через клуб, ви отримаєте документи, необхідні консультації за змістом і допомогу заводчика в майбутньому.
Карта сайта ☺ → тут
Адміністратор
Адмін
Повідомлення: 1857
г. Гадяч
5 годин назад

Декоративний або карликовий кролик.

Ці симпатичні та забавні тваринки.

Декоративні кролики мають ряд переваг перед іншими тваринами. Вони досить невибагливі, зручні в утриманні, тому що можуть прекрасно існувати в клітці, хоча і люблять вільно погуляти по квартирі. Карликові кролики мають невеликі розміри, що зручно при утриманні в міській квартирі, а крім усього іншого - це дуже симпатичні й забавні тварини.

Але задумавшись про придбання кролика в якості домашнього улюбленця, ви повинні розуміти, що це не плюшевий зайчик, а жива істота, про яку необхідно піклуватися, забезпечуючи правильне утримання та догляд за кроликом. Крім того, необхідні знання і про те, як і чим годувати декоративних і карликових кроликів. Ну і для того, щоб зробити правильний вибір при покупці кролика, потрібно знати деякі тонкощі.

Де купити кролика.


Породисті декоративні, а особливо карликові кролики купуються в розплідниках або у заводчиків, які професійно займаються розведенням і селекцією. В цьому випадку у вас є гарантія того, що кролик саме тієї породи, яка вказана в документах, що вік малюка достовірний, кролик здоровий, і ви отримуєте те, що хочете.

На пташиних ринках і в зоомагазинах можна купити кролика без документів, тому тут можуть виникнути складності з з'ясуванням породи і віку.
Справа в тому, що частенько за карликових кроликів видають звичайних дрібних кроликів в ніжному віці.

Визначити карлика можна по малій вазі (дорослі особини не повинні перевищувати 1,5 кг).
Очі у карликів великі, голова велика і кругла. Також у карликів дуже маленькі вушка.

Не варто купувати декоративного або карликового кролика, якщо йому менше 1,5 місяців. У цьому віці важко визначити стать, малюки ще слабкі і породні характеристики теж неможливо розглянути. Породистих кролів краще купувати у віці від 3 міс.

Як вибрати кролика.

При виборі племінного кролика, керуються параметрами маси тіла, стандартними забарвленнями, якістю шерсті, статурою і спадковістю.

Також, вибираючи кролика, потрібно звернути увагу на умови утримання, добре б подивитися на батьків, щоб мати уявлення про те, хто у вас виросте.

В юному віці стать кролика визначити досить складно, але заводчик вам в цьому допоможе. Пам'ятайте, що хлопчики мітять територію, а тому якщо ви не збираєтеся розводити кроляче потомство, самця потрібно буде каструвати, ну а дівчата інстинктивно намагаються облаштувати свою нірку всіма доступними способами, і якщо не доглянути, будиночок може бути побудований з дуже потрібних хазяйських речей.

Дуже важливо провести огляд тварини перед покупкою. Зверніть увагу на те, як кролик поводиться. Активність, вгодованість і хороший апетит - ознаки здорової тваринки.
Очі, вушка і шкірний покрив кролика повинні бути чистими, без забруднень і подразнень. Шерсть у здорового декоративного або карликового кролика блискуча та гладка.

Будь-які ознаки захворювань - кашель, чхання, пригнічена поведінка, тьмяна шерсть, забруднення на шкірі і в вухах, виділення з очей і носа - повинні вас насторожити.

Спробуйте потримати кролика на руках. Якщо він занадто сильно лякається або кусається - краще вибрати іншого малюка, особливо при наявності дітей у вашій родині. Попросіть продавця показати вам, як правильно тримати кролика, нехай проконсультує вас з приводу годування і утримання, для хорошого заводчика не важко все докладно роз'яснити. Обов'язково запитаєте про щеплення від міксоматозу і ВГБК. У 3 місяці кролики вже повинні бути вакциновані, а пізня вакцинація збільшує ймовірність летального результату.

Транспортування кролика.

Якщо ви купили декоративного або карликового кролика, то перевозити його до місця подальшого проживання найкраще в спеціальному боксі для тварин, надавши йому їжу і воду. При транспортуванні потрібно стежити за тим, щоб малюк не перегрівся і не застудився від протягів.


Після покупки бажано залишити малюка в спокої на кілька годин. Нехай трохи відпочине, адже декоративні кролики дуже полохливі тварини і перевезення для них є великим стресом. Помістіть кролика в клітку, залиште воду корм і не турбуйте деякий час, поки він не освоїться і сам не почне активно цікавитися навколишнім оточенням.
Карта сайта ☺ → тут
Адміністратор
Адмін
Повідомлення: 1857
г. Гадяч
5 годин назад

Клітки для домашніх гризунів.


Кожній тварині потрібен свій зручний і комфортний будиночок, умови проживання в якому максимально наближені до природних. Звичайно, клітка для утримання має обмеження, але грамотний заводчик завжди намагається забезпечити своїм вихованцям нормальні умови існування.

При виборі клітки необхідно враховувати розміри і кількість тварин, їх спосіб життя і звички. Багато хто віддає перевагу робити вольєри на замовлення, максимально враховуючи потреби вихованця.

Одні тварини потребують багатоярусні будиночки, а іншим краще підходять просторі низькі клітки. Для тварин, які активно користуються зубами, не підходять дерев'яні та пластмасові клітки.

Клітки для хом'яків.


У зоомагазинах представлений великий асортимент кліток для гризунів, однак, не кожна підійде хом'яку. Варто відзначити, що кожному хом'якові бажано придбати окрему клітку. Головні вимоги до оселі - досить велика площа (мінімум 30х50 см).

Хом'якам не важлива висота клітки, багатоярусні клітки можуть бути навіть небезпечні для звірка, а ось просторий будинок, де можна побігати, тварини обов'язково оцінять. Можете купити ґратчасту клітку з горизонтальними прутами і високим висувним піддоном, а можете придбати добре вентильований широкий тераріум або клітку з оргскла. Форма клітки прямокутна, відстань між прутами 8-10 мм. Дверцята клітки повинні надійно закриватися.

На передню стінку підвішують автонапувалку для гризунів, годівницю теж краще купити підвісну, і не забудьте про прищіпки для соковитого корму, шматочків фруктів і овочів, щоб вони не падали на підлогу і не забруднювались.

Також в клітці повинен бути будиночок, який можна зробити з керамічного горщика, дерева, картону або купити готовий в зоомагазині. Обов'язково купите вихованцеві бігове колесо (НЕ загратоване), хом'якам корисно побігати. Труби і тунелі звірята просто обожнюють, адже вони такі схожі на нори. Але якщо ви хочете спостерігати за вихованцем постійно, краще утриматися від покупки тунелю. Помістіть в клітку мінеральний камінь і гілки для зубів.

Для підстилки використовують тирсу, стружку або пресовану тирсу. У зоомагазинах продають і інші наповнювачі. Для облаштування будиночка хом'яка можна запропонувати туалетний папір або серветки.

Розміщують клітку в приміщенні без протягів і прямих сонячних променів, подалі від батарей. Температура в приміщенні близько 20-25 С. Хом'яки болісно реагують на різкі шуми. У спальні клітку не ставте, звірята вночі не сплять, і спати вам не дадуть.
Карта сайта ☺ → тут
Адміністратор
Адмін
Повідомлення: 1857
г. Гадяч
5 годин назад

Утримання морських свинок і догляд за ними.


Морські свинки - тварини невибагливі, і догляд за ними не становить особливих труднощів. Утримання звірків схоже з інших гризунами, особливо кроликів. До речі, свинки відмінно уживаються з кроликами, а ось спільне утримання з іншими тваринами може бути пов'язано з певними проблемами. Тому потрібно розміщати клітку в недоступному для тварин місці, і не підсаджувати свинок до інших гризунів.

Як купити морську свинку.


Купувати свинку рекомендується у віці 6-9 тижнів в зоомагазині або в спеціальному розпліднику. Стать особливого значення не має, вибір залежить тільки від вашого бажання, проте якщо купуєте кілька звірків, пам'ятайте, що самці можуть влаштовувати між собою «бої без правил» тому краще купувати самок, або розподілити самців по одному на кожну клітку.

Перед покупкою потрібно уважно оглянути свинку і поспостерігати за її поведінкою. Вибирайте рухливу, веселу тваринку, з чистими очима і блискучою шерстю, без шкірних паразитів і ознак діареї. Можна обережно взяти на руки і визначити вгодованість тварини. Довгошерстих свинок не рекомендується купувати тим, у кого не буде часу щодня доглядати за шерстю. В іншому, покладайтеся на власні симпатії.

Клітки для морських свинок.



Для будинку морської свинки підійде будь-яка клітка для гризунів, довжиною понад 50 см. В якості підстилки використовується стружка або тирса. У клітку поміщають кулькову поїлку і пару годівниць. Також знадобиться годівниця або ясла для сіна і трави, товста міцна гілка для того, щоб звір зміг точити зубки, мінеральне колечко, шматок солі і крейди. Морські свинки звикають ходити по нужді в певне місце, тому зручно буде пристосувати в клітку лоточок з тирсою і міняти його кожен день. Це забезпечить більш тривалу чистоту основної підстилки, її можна буде міняти лише раз на тиждень. Якщо лотка немає, то підстилку міняють через день. Поїлку і годівниці піддають чищенні щодня. Свинки не переносять перепади температур, протяги, вологість, прямі сонячні промені. Місце для клітки вибирайте відповідно до цих вимог. Комфортна температура для свинок - 18-20 градусів.

Чим годувати морську свинку.



Оптимальний режим годування морських свинок - 2 рази на день. Розмір порції повинен бути таким, щоб тварина встигала з'їсти запропоноване за 2-3 години. Харчуються звірки рослинними кормами: сіном, травою, коренеплодами, зерновими.
Дуже корисно годувати тваринок травою - це хороше джерело вітаміну С, який необхідний організму морських свинок. Трава не повинна бути злежаною, вологою, після збору, її підсушують. Добре поїдається конюшина, подорожник, кульбаба, салат. Якщо немає можливості годувати звірка свіжою травою, то замість неї використовується сіно.

Морські свинки люблять похрумтіти морквиною, буряком (в тому числі і бадиллям), гарбузом. Картоплю можна давати у вареному вигляді потроху. Капустою теж не варто перегодовувати. Іноді можна пригостити тварину шматочками яблука, кавуна, дині, огірочками. Чуть-чуть чорного хліба теж не зашкодить. З зернових дають ячмінь, пшеницю, овес, кукурудзу, жито. Зерна можна давати розмоченими або пророщеними, краще з ранку. І звичайно, не забувайте про свіжу воду, хоча при достатньому споживанні соковитих і зелених кормів, морська свинка може порівняно мало пити.

У зоомагазинах продаються готові корми і всілякі ласощі для звірків, можна купувати або вирощувати для них травичку в горщиках. Для морських свинок характерна копрофагія.

Як і скільки живуть морські свинки.


При правильному утриманні ваш вихованець зможе прожити до 8 і навіть 10 років. Для отримання потомства відбирають тварин у віці 7-9 місяців. Вагітність триває 63-67 днів, в посліді буває 2-4 малюка, які народжуються цілком самостійними, вже з шерстю, розплющеними очима, наявністю зубів. Харчуються молоком матері, але вже з перших днів можуть щосили тріскати дорослі корми. Не тримайте самку і самця в одній клітці постійно, інакше процес дітонародження буде нескінченним, що погано позначиться на стані тварин.


Деякі вважають морських свинок нудними тваринами, але це зовсім не так. Свинки дуже забавні - вони видають своєрідні звуки, дізнаються господаря, люблять ласку, можуть смішно підстрибувати і весело носитися по клітці. Можна привчити звірків відгукуватися на кличку і виконувати інші трюки. До рук привчають поступово, тому що звірята досить полохливі. Намагайтеся щодня приділяти вашої свинці увагу - розмовляйте з нею, обережно беріть на руки й погладжуйте. В цьому випадку вона швидко до вас звикне і не буде лякатися.

Життя морських свинок.


Час від часу необхідно підрізати кігті вашому вихованцеві. Водні процедури свинки не люблять, тому мити їх рекомендується тільки в разі сильного забруднення. Якщо ваша свинка з породи довгошерстих, потрібно буде запастися гребінцями і терпінням. Щоденний догляд за шерстю просто необхідний, інакше вона швидко зваляється, і звір втратить всю красу. Довгу шерсть, як правило, прибирають в папільйотки.

Щодня випускайте вихованця на прогулянку по дому, щоб він міг розім'ятися, тільки перевірте для початку квартиру на предмет безпеки - все, що можна згризти або перегризти, має бути недоступно для тварини. Влітку можна утримувати звірка на відкритому повітрі або вигулювати, як собаку. Для цих цілей придбайте шлею з повідцем. Як видно, нічого складного в утриманні цих симпатичних тварин немає, зате ви отримаєте багато позитивних емоцій від спілкування з ними. При появі у вашому будинку морська свинка обов'язково стане загальним улюбленцем сім'ї.
Карта сайта ☺ → тут
Адміністратор
Адмін
Повідомлення: 1857
г. Гадяч
5 годин назад

Утримання домашніх тхорів, догляд та годування.


Які умови утримання необхідно створити для нормального життя тхора в домашніх умовах, як забезпечити своєму улюбленцю правильний догляд і якісне та корисне харчування.

Догляд за декоративними тхорами.


Щоб ваш домашній тхір був здоровий, йому необхідна чистота, тому першою умовою правильного утримання є регулярне чищення клітки в якій ваш улюбленець проживає та всього її вмісту: поїлки, годівниці і лотка, зміна підстилки.


Мити домашнього тхора не слід занадто часто, оскільки після купання специфічний «тхориний» запах має властивість посилюватися. Якщо ваш вихованець не надто поважає водні процедури, досить мити його пару раз на рік. Час від часу можна обробляти хутро спеціальними серветками або спреями. Для купання використовуються ароматизовані шампуні «без сліз» спеціально для фреток. Мити звірка можна під душем або в теплій ванні, тут все залежить від того, що тхореві більше сподобається. Після купання витріть "шкурку" рушником або дозвольте вихованцеві самому обсушитись.

Раз на місяць доведеться обстригати фретці кігтики. Будьте уважні, щоб не поранити тварину. Поки тхір не звикне до процедури, найкраще закликати на допомогу когось із домочадців, щоб вони потримали звірка, поки ви обстригаєте кігті.

Ще одна щомісячна процедура - очищення вушних раковин. Для цього можна використовувати спеціальні крапельки для вух, або просто масло. Кілька крапель введіть піпеткою в вушко, масажуєте, потім чистите бруд ватною паличкою (глибоко не забиратися), і протираєте насухо.


Тхори линяють восени і навесні, змінюючи зимове хутро на літнє і навпаки. Як правило, линька триває пару тижнів, при цьому тварина може сильно свербіти. Щоб допомогти їй, спробуйте акуратно вискубувати стару шерсть або вичісувати її спеціальними щітками. У цей час корисно підгодовувати звірків спеціальними вітамінними добавками. Також вихованцям потрібно давати пасту для виведення шерсті, вона йде з маркуванням "для кішок", але прекрасно підходить і тхорям, більш того, вони її люблять як ласощі. У період линьки фретки дуже самовіддано вилизуються, в шлунок потрапляє шерстка і може трапитися не менш небезпечна закупорка, ніж закупорка гумою.

Для розваги пропонуйте фретці різні іграшки. Це всілякі труби і тунелі, по яких звірята з ентузіазмом шастають, міцні м'ячі, що не піддаються розгризанню (пам'ятаєте про закупорку кишечника і стежте за цілісністю іграшок). Також великою популярністю користуються ганчірочки і коробки. Обов'язкова наявність затишного будиночка (або декількох), в якому звір буде ховатися. І звичайно, ви самі повинні приділяти достатньо часу для занять та ігор зі своїм вихованцем, особливо, якщо в будинку всього один тхір.

Влітку можна виводити фретку на прогулянку, якщо тварина щеплена і вже досить підросла. Можна виводити і взимку, але тільки коли є сніг, чим більше - тим краще. Тому що це велика хоряча радість - рити нори в снігу! Не можна гуляти в дуже тріскучі морози, а помірний холод приносить тхорам тільки користь. На вулиці з повідця не зводьте, стежте за тим, щоб ваш улюбленець НЕ підбирав всяку гидоту з землі. Якщо ви маєте намір взяти тхора з собою на дачу, то на ділянці можна організувати вольєр. Не випускайте тварину вільно гуляти по ділянці, тхір дуже швидко загубиться.

Годування тхора в домашніх умовах.


Раціон тхора може бути складений на основі одного з двох видів годування: сухі корми або натуральна їжа.

Оскільки тхір - хижак, який живиться в основному гризунами, то при натуральному годуванні необхідно враховувати ці особливості. Самі підходящі продукти для фреток - м'ясо птиці, субпродукти, рідше яйця і риба. При згодовуванні натуральними продуктами - режим годування становить 2 рази на добу. У рослинній їжі тварини в принципі не потребують, тому в раціон додавайте не більше 2% речовин рослинного походження. Рибу можна давати в невеликих кількостях і не дуже часто. З сортів вибирайте форель, тріску, скумбрію або камбалу. Курячі яйця краще проварити, а дрібні пташині можна давати і в сирому вигляді, якщо організм добре з ними справляється. З молочних продуктів тхора можна пригощати тільки сиром в розумних межах, або маленьким шматочком сиру в якості ласощів. При натуральному годуванні тхорам необхідні вітамінні добавки, особливо в періоди зростання, линьки, вагітності.

Одним з раціонів для тхора є «фаршекаша». Назва говорить сама за себе - через м'ясорубку провертається м'ясо і тельбухи птиці, трохи риби, трохи добре зварених круп і овочів, всі інгредієнти остуджуються і змішуються. У готову фаршекашу можна додати вітаміни і мінеральні добавки. Однак останнім часом доцільність годування фаршекашою ставиться під сумнів, оскільки дані рецепти використовуються на звіроводних фермах, де на першому місці якість хутра, а не здоров'я тварини. Все частіше звучать слова фахівців про те, що найкраще згодовувати тхорів дрібних гризунів і курчат - чим ближче до природи, тим краще.

Сухий корм для тхорів.

Натуральне годування тхора пов'язане з багатьма труднощами і під силу тільки досвідченим хореводам. Якщо ви ніколи раніше не тримали вдома тхора, найкраще зупинити свій вибір не на «натуралках», а на сухих раціонах, що складаються з готових кормів професійного класу. Це дуже зручно, в кормах вже містяться всі потрібні звірку компоненти, ви просто забезпечуєте тварині постійний доступ до корму і воді.

Зараз існують преміум-корми спеціально для тхорів, але підійдуть і котячі корми професійного рівня, а точніше корми для кошенят, оскільки потреби тхорів в поживних речовинах цілком порівнянні з потребами кошенят до року. Якщо хочете мати здорову фретку - ніколи не купуйте корм економ-класу і середнього рівня, а також собачі корми. Найкраще брати корм, що містить м'ясо птиці. Хореводи рекомендують такі корми: для тхорів - преміум-корм від фірм Ево, Ігл Пак і Бош; для кошенят професійні серії Пурину, Хіллс, Иннова, Ігл Пак, Ямс, Еукануба, Нутро Чойс.

Як ласощі можна пригощати свого звірка невеликою кількістю овочів і фруктів (виключити цитрусові). Однак захоплюватися не варто. Також в зоомагазинах можна знайти безліч «хрустєлок» і «жевалок» спеціально для тхорів, але вони дуже калорійні у великих кількостях, тому не давайте їх часто і пригощайте зовсім потроху. В принципі, при добре складеному раціоні у тхорів немає потреби в додаткових ласощах.


Тхори - досить складні в утриманні тварини. Догляд за тхором можна порівняти з утриманням в будинку собаки, тому підходьте серйозно і відповідально до турботи про свого вихованця. Коли наберетеся досвіду і дізнаєтеся про всі тонкощі догляду за фреткою - то, швидше за все, перетворитеся на переконаного «хоремана», якому більше нецікаві хом'ячки, морські свинки і навіть кішки. Вся справа в фантастичній чарівності цих екзотичних звірів, а також в тому, що утримання тхора і спостереження за його звичками - одне з захоплюючих занять для любителя тваринок.
Карта сайта ☺ → тут
Адміністратор
Адмін
Повідомлення: 1857
г. Гадяч
5 годин назад

Корм для канарок.

Як правильно скласти раціон харчування для канарок.


Ваші пташки будуть себе відмінно відчувати і добре розмножуватися тільки в тому випадку, якщо ви будете їх правильно годувати.

Основний корм для канарок - зерновий.



Пшениця, конопля, овес, просо, соняшник - найпоширеніші види зернового корму.
Не можна годувати птахів одним видом зерна - необхідно складати зернові суміші, або купувати готові корми в зоомагазинах.

Добова кількість корму - 10 г. (1-1,5 ч.л.). У зимовий період можна давати пророщене зерно пшениці або проса. Також додавайте в раціон канарки трохи кукурудзи в вареному або розмоченому вигляді. Вона дуже багата білком і корисна для пташок.

Не забувайте про воду. Найкраще кип'ятити або фільтрувати воду і міняти її в поїлки двічі в день. Іноді замість води можна давати канаркам мінеральну воду і відвари з ромашки і шипшини, як вітамінізоване питво.

Корми рослинного походження.



Олійні корми повинні складати не більше 15 відсотків від загальної маси корму для канарки. Вони багаті жирами і необхідні для повноцінного розвитку. Це, перш за все сурепка і рапс, насіння яких можна прокип'ятити 3 хвилини в підсолодженій воді, щоб позбутися від гіркоти. Льняне, конопляне насіння, мак, бобові та горіхи також повинні бути в раціоні. Можна пару раз в тиждень балувати пташок насінням соняшнику, проте надмірне годування насінням може привести до ожиріння.

Зелені корми - відмінне джерело вітамінів, вони вносять різноманітність і охоче поїдаються канарками. Це шматочки фруктів і овочів, свіжа зелень, капуста, шпинат, а також смачні ягоди. Щодня давайте птахам зелений корм, проте не загодовуйте їх, не залишайте недоїдені овочі в клітці, вони швидко псуються і можуть послужити причиною розладу шлунку. Крім того, краще пропонувати кожен вид зелені поступово, спостерігаючи за реакцією організму.

Можна поміщати в клітку з птахами гілочки липи і берези з листочками і почками. Це додаткове джерело вітамінів і відмінні ласощі.
Не давайте гілки хвойних порід, дуба, тополі, груші та черемхи.

З фруктів і овочів не рекомендують до вживання хурму, авокадо, папайю, картоплю в великих кількостях, фруктові кісточки. Взимку можна давати канарейкам натуральні соки без цукру, розбавлені водою, а також дитячі фруктово-овочеві пюре.

Як ласощі пригощайте канарок подрібненими горішками і жолудями, насінням салату, подорожника, кульбаби, лободи - пташки охоче поїдають це насіння.

Корми тваринного походження.


В раціоні харчування канарок
крім рослинних кормів, необхідні продукти тваринного походження, багаті білком.

Для канарок відмінний варіант - зварені круто і подрібнені курячі яйця, до яких додають терту моркву, висівки, сухі молочні суміші, вітаміни і мінеральні речовини. Можна також розрізати варене яйце на 4 частини і покласти в клітку разом зі шкаралупою.

Час від часу пропонуйте птахам нежирний сирок, в якому крім білка є ще безліч необхідних мінеральних речовин. Сир дають потроху і не залишають в годівниці, тому що продукт швидкопсувний.

Багато канароводів включають в раціон комах і їх личинки в свіжому і сушеному вигляді (борошняний черв'як, мотиль, гамарус, дафнія, опариші, мурашині яйця). Корми тваринного походження не рекомендується давати частіше 2-3 разів на тиждень.

Вітамінні і мінеральні добавки.


Вітаміни та мінеральні речовини - це необхідні добавки до корму, без яких птах не буде здоровим і не принесе якісного потомства. Вітамінні добавки можна закуповувати в зоомагазині або використовувати вітамінізовані зернові суміші. Як мінеральні підгодівлі використовуються м'ясо-кісткове і рибне борошно, крейда, глина, товчена яєчна шкаралупа, кухонна сіль (кілька крупинок пару раз в тиждень).

Також в клітці повинен бути присутнім чистий річковий пісок. Справа в тому, що канарейкам необхідно заковтувати дрібні камінчики, звані гастролитами, які, потрапляючи в шлунок, розтирають їжу, допомагаючи травленню.

Під час линьки, в періоди розмноження і вигодовування пташенят канарки потребують в підвищеному вмісті поживних речовин, вітамінів і мінералів, тому складати меню необхідно відповідно до потреб вихованців.
Карта сайта ☺ → тут
Адміністратор
Адмін
Повідомлення: 1857
г. Гадяч
5 годин назад

Поради початківцям акваріумістам.


Як це зазвичай буває - у одного, друга або просто у знайомих побачиш, наскільки красиво виглядає доглянутий акваріум і наскільки гармонійно він вписується в будь-який інтер'єр. І захопившись бажанням мати у себе таку ж красу, але нічого ще не розуміючи в справі утримання акваріумних рибок, початківець акваріуміст йде в найближчий зоомагазин і, керуючись підказками часом не зовсім знаючи, придбаючи всіх підряд рибок, не замислюючись про їх подальший комфорт.
Але це лише до того моменту, поки з першими втратами не почне приходити перший досвід. Тому ось основні поради початківцям акваріумістам, щоб уберегти їх від помилок і розчарувань.

Вибираємо обсяг акваріума.


Перше, з чого варто починати - правильний вибір акваріума. Для осягнення азів мистецтва акваріумістики найбільш прийнятним будe обсяг в 25-40 літрів. Не прагніть підсадити в невелику ємність відразу багато рибок - їм буде тісно, ​​вони можуть навіть намагатися вижити своїх більш слабких побратимів. Рекомендується кількість рибок розраховувати, виходячи з обсягу акваріума - на кожну рибку середніх розмірів потрібно не менше 5 літрів, рибки розміром побільше вимагають до 10 літрів на одну особину, маленькі - 2-3 літра на кожну.

Таким чином, якщо планується обсяг 40 літрів, то найбільш комфортно себе в ньому будуть відчувати не більше 8 рибок середнього розміру (барбуси, даніо), 3-4 великі рибки (скалярії, гурамі) або 15-20 маленьких (таких, наприклад, як неон).

Новий акваріум необхідно ретельно промити водою, можна з харчовою содою, після чого залити попередньо відстояною протягом 2-3 діб водою з-під крана. І дати постояти пару днів. Протягом цієї процедури не зовсім корисні для рибок речовини герметика, що склеює стики стекол, поглинуться водою, яку потім зливають. Потім знову промивають проточною водою.

Ландшафт.


Після цього можна створювати донний ландшафт. На дно укладають заздалегідь прокип'ячений грунт. Грунт краще брати не дрібний, оскільки дрібні піщинки будуть перешкоджати видаленню забруднень. Багато акваріумісти віддають перевагу грунту з базальту завдяки його прекрасній властивості - він прекрасно пом'якшує водопровідну воду, роблячи її більш зручною для проживання акваріумних рибок. Ніколи не використовуйте в якості грунту річковий пісок, взятий на березі найближчого водоймища, оскільки це загрожує загибеллю рибок.


На дно акваріума можна помістити укриття для рибок, наприклад, корчі - їх краще купити в магазині, але ні в якому разі не приносьте з інших водойм, оскільки з ними перенесете в свій акваріум хвороботворні організми, а процес самостійної підготовки корчів занадто трудомісткий для новачка.

Якщо передбачається використовувати живі водорості, то їх слід посадити в грунт, при цьому не прагніть насадити як можна більше рослин. Через пару тижнів вони розростуться і якщо посадити відразу багато рослин, то рибкам просто не залишиться місця.

Останні підготовчі заходи.


Після цього обережно наливайте чисту відстояну воду. Багато акваріумістів, щоб не змістити потоком води рослин і грунт, ллють воду на підставляюче чисте блюдце. Воду на 3-5 см не доливають до краю. І не забудьте - акваріум обов'язково треба накривати склом або спеціальною кришкою, оскільки багато, часом навіть самі спокійні рибки, норовлять вистрибнути з відкритого акваріума.


Обов'язково подбайте про компресор, в даний час їх дуже багато в продажу. При виборі компресора можна взяти його з запасом на майбутній акваріум більшого обсягу, оскільки більшість з них можуть працювати в різних режимах. Не забудьте про систему фільтрації, оскільки її відсутність сприятиме швидкому накопиченню мікроорганізмів, багато з яких можуть викликати різні хвороби рибок.

Заселення в акваріум рибок.


Після того, як акваріум наповнений водою - дайте йому постояти кілька днів. Після можна підсаджувати рибок. Перед пересадкою їх з ємності з водою, яка була налита при покупці, їх можна посадити на «карантин» в банку великого обсягу зі слабким розчином марганцівки. Після цього, кожну рибку виловлюють сачком, який, виймаючи з банки, прикривають рукою, щоб рибка не вистрибнула з сачка.


Увімкніть компресор, що подає повітря, і не забудьте про освітлення.

Годувати рибок відразу після пересадки не рекомендується - дайте їм звикнути до нового місця проживання. Рекомендуємо перший раз погодувати їх або ближче до вечора, або вже на наступний ранок. До речі, зверніть увагу, що рибки запам'ятовують місце, в якому їх годують. Перед годуванням можна постукати по склу - таким чином, через кілька днів вони будуть реагувати на такий гуркіт, і припливати до місця годування.

І якщо процес пересаджування і звикання пройшов нормально, то Ваші нові домашні улюбленці будуть радувати Вас своєю красою і різноманітністю.
Карта сайта ☺ → тут
Відвідувач
Helenushka111
Повідомлення: 5
г. Гадяч
205 днів назад
Животные в доме - это хорошо, значит люди добрые.
Адміністратор
Адмін
Повідомлення: 1857
г. Гадяч
5 годин назад

Домашні сухопутні черепахи.


Черепахи - досить поширені жителі тераріуму, що привертають увагу своєю незвичайною зовнішністю. Ці стародавні рептилії, що живуть на Землі протягом мільйонів років, і сьогодні виглядають майже так само, як в ті часи, коли людини на планеті ще не було. Тож не дивно, що багато хто хоче поселити у себе вдома цей живий артефакт давнини.

Черепахи діляться на дві великі групи: морські черепахи і наземні. Якщо морські черепахи - великі, яких можна утримувати лише у величезних басейнах з морською водою, то їх наземні побратими налічують безліч видів, що відрізняються один від одного як розмірами, так вимогами до утримання.
Наземні черепахи, в свою чергу, можуть бути сухопутними або прісноводними. Саме представники наземних черепах найчастіше виявляються в домашніх тераріумах.

Сухопутні черепахи відносяться до видів, що живуть виключно на суші і використовують воду лише для пиття і купання. У цій групі близько 40 видів, і всі вони суворо охороняються законом. Але незважаючи на це, величезна кількість черепах нелегально вивозиться для продажу, і також нелегально продається. Найчастіше в таких «подорожах» створюються абсолютно нестерпні умови для тварин, більшість з яких не доживають до кінця поїздки, а частина, що залишилася вмирає незабаром після транспортування. Тому перш ніж купити черепаху, упевніться, що у продавця є відповідні документи. Це буде запорукою того, що вам продадуть здорову тварину, яка надійшла в продаж законним шляхом.

Сухопутні черепахи живуть в теплому кліматі. Тварини є холоднокровними, і потребують в обігріві сонцем, тому місця їх проживання - степи, пустелі або вологі субтропічні і тропічні зони. Вночі, коли температура падає, черепахи зариваються в грунт, нагрітий за день. А вранці, коли сонечко починає пригрівати, вони вибираються назовні, підставляючи свій панцир для обігріву.

Утримання черепах в домашніх умовах.


Природно, умови, близькі до природних, необхідно створити і в неволі, щоб черепаха почувала себе комфортно. Всі, хто займається черепахами, в один голос говорять, що на «вільному випасі» їх утримувати категорично не рекомендується, для тварин це повільна смерть. Перш ніж купити черепашку, задумайтеся, а чи зможете ви організувати їй нормальні умови життя. Якщо сумніваєтеся, краще відмовтеся від покупки, адже утримувати черепаху не так просто, як може здатися.

Тераріум для черепах.


Якщо ви все ж зважилися, то насамперед необхідно підготувати житло для черепахи.


Це повинен бути просторий покупний або саморобний загін з низькими бортами або низький тераріум. Розмір повинен бути достатнім для того, щоб черепаха могла здійснювати прогулянки по житлу.


Також в ньому має залишитися місце для місткої поїлки-купальні, будиночка-укриття і годівниці. При цьому враховуйте, до яких розмірів може вирости черепашка, і чи не стане їй згодом тісно в своїх оселях.


Також знадобиться досить яскрава лампа освітлення, обігрівач і УФ (ультрафіолетова) лампа. Світловий день у черепахи повинен тривати 10-12 годин, денна температура повинна бути не менше 24 ° С в одній стороні тераріуму, і 30 ° С в інший. Параметри підбираються індивідуально для кожного виду, але навіть вночі температура не повинна падати нижче 22 ° С. УФ-лампа необхідна черепахам, які живуть в квартирах, особливо в осінньо-зимовий період.


Дно тераріуму вистилають грунтом. Підійде велика або пресована стружка, дрібна гладка галька, глина, земля, сіно. У холодному кінці тераріуму встановлюють дрібну купальню і будиночок-укриття. У теплому кінці зазвичай споруджують майданчик, на якій черепаха буде відігріватись. Це може бути плоский камінь або плитка.

Заміна води в купальні, очищення годівниці і грунту від залишків їжі і бруду проводиться щодня. Раз в тиждень черепаху миють, а тераріум вичищають. Миють черепашку в теплій воді (32-34 ° С), потім витирають і садять обігріватися. Для мешканок тропіків необхідна досить висока вологість повітря, тому час від часу тераріум обприскують, зволожуючи повітря.

Влітку можна ненадовго виносити черепаху на сонце, а якщо є балкон або власники на літо їдуть на дачу - відмінним варіантом стане загін на свіжому повітрі. При цьому не забудьте на ніч заносити черепашку в будинок, а в самому загоні обов'язково влаштуйте укриття, в якому черепаха зможе ховатися від спеки.

Що стосується сплячки, то займатися цим повинні тільки професіонали. Любителю не варто укладати черепаху в сплячку, тим більше, що при нормальному догляді вона в цьому і не потребує.

Як визначити стать сухопутної черепахи.


Самку від самця відрізняють по формі клоаки (у самців витягнута, у самочок округла), довжині хвоста і деякими іншими ознаками, характерним для виду. Вік же найчастіше визначають за розмірами панцира черепахи.

Тривалість життя сухопутних черепах.


При правильному підході до змісту черепахи і догляду за нею, створення комфортних умов для її проживання в вашому домі, черепаха цілком може прожити 50 років і більше.

Годування сухопутних черепах.


Практично всі сухопутні черепахи травоїдні. Продукти рослинного походження на кшталт личинок і комах вони заковтують скоріше випадково, ніж з любові до м'яса. Тому досвідчені любителі черепах радять захистити тварин від м'ясних, молочних продуктів, хліба, людської їжі і готових сухих кормів. Сама здорова їжа для черепахи - зелень, овочі і фрукти.


Годують черепах раз в 2-3 дня, а молодих - щодня. Овочі дрібно нарізають і дають у вигляді салату, щоб черепаха не вибирала один продукт. Не забувайте виймати кісточки з ягід і обмежувати споживання капусти, картоплі, солодких фруктів і цитрусових.

Джерело білка - бобові. Пророщені зерна є відмінною вітамінною підгодівлею. Із зелені підійдуть кульбаба, люцерна, подорожник, мати-й-мачуха, а також морквяне бадилля, петрушка, салат, конюшина. Багато рекомендують давати сіно і гілки плодових дерев.

Вітаміни та мінеральні речовини також необхідні, тому вибирайте добавки, створені спеціально для черепах, і згодовують відповідно до інструкції або рецептом. Вода повинна бути кип'яченою і не холодною. Поїлка-купальня швидко забруднюється, тому воду міняють щодня.

Види сухопутних черепах.


У домашніх умовах, як уже було сказано, налічується понад 40 видів сухопутних черепах. У тераріумах можна зустріти такі поширені види:

Середньоазіатська (степова) черепаха.


Відноситься до роду європейських сухопутних черепах. Населяє пустельні зони і сільськогосподарські області Середньої Азії. Черепаха середніх розмірів, довжина панцира 20-30 см. Панцир жовтувато-коричневого кольору з темними зонами на щитках. На передніх кінцівках по чотири пальці. Комфортна температура вдень 24-30 ° С на різних кінцях тераріуму.

Середземноморська черепаха (кавказька, грецька).


Включає в себе кілька підвидів, що відрізняються один від одного розмірами і забарвленням панцира. Населяють близькосхідні області, південний захід Європи і Північної Африки. Це теж степовий вид, що віддає перевагу відкритій місцевості, прогріваються сонцем. Розміри панцира - до 35 см. Панцир буро-жовтий з темними вкрапленнями. На передніх лапах є по п'ять пальців, а на задніх - шпори. Необхідна денна температура - 25-30 ° С в різних кінцях тераріуму.

Балканська черепаха.


Схожа на попередній вид. Мешкає на сухих територіях, прилеглих до середземноморського узбережжя. Жовто-коричневий панцир з чорними плямами, у молодих особин дуже яскравий, з роками тьмяніє. Розміри панцира - 15-20 см. Відмінна риса виду - шип на кінці хвоста. Денна температура 26-32 ° С.

Єгипетська черепаха.


Дрібний вид з розміром панцира близько 12 см. Живе в пустельних зонах і в сухих лісах Північної Африки. Панцир жовтого відтінку, щитки з темною облямівкою. Шпори на задніх кінцівках відсутні. Температура в тераріумі вдень 24-30 ° С.
Карта сайта ☺ → тут
Адміністратор
Адмін
Повідомлення: 1857
г. Гадяч
5 годин назад

Домашні прісноводні черепахи.


Крім сухопутних черепах, в тераріумах любителів екзотичних тварин досить часто зустрічаються і прісноводні черепахи. Це найчисленніша група черепах, що включає в себе більше 80 видів.


Більшість прісноводних черепах мають порівняно невеликі розміри. Водний і напівводний спосіб життя черепах цієї групи зумовив зовнішні відмінності від черепах сухопутних. У прісноводних черепах панцир це не опуклий, як у їх сухопутних родичів, а більш плоский і округлий. Крім того, у них є перетинки на кінцівках. Вони набагато більш рухливіші сухопутних черепах і харчуються переважно їжею тваринного походження.


Прісноводних черепах можна зустріти всюди, де клімат теплий і є водойми зі стоячою водою або повільною течією. Безліч видів мешкають в Південно-Східній Азії і на Американському континенті. Деякі прісноводні черепахи досить далеко йдуть від води, інші ж практично не виходять на сушу, тому умови утримання в неволі повинні підбиратися індивідуально, залежно від виду.

Тераріум для прісноводних черепах.


Прісноводних черепах містять в тераріумах, де є вода і суша. Тераріум облаштовують таким чином, щоб черепаха могла вільно плавати у воді і виходити назовні, погрітися. Дві третини води і одна третина суші - рекомендовані пропорції для більшості прісноводних черепах. Розмір тераріуму підбирається з запасом, адже черепахи виростають досить великими. Для однієї черепахи потрібно тераріум розміром від 150 л, а для водних видів (наприклад, тріонікс) не менше 200 л.


У тераріумі розміщують так званий «острівець», або ж укладають грунт таким чином, щоб черепаха могла вийти з води для прогрівання. Для спорудження острівця підійдуть гладкі камені, шорсткі плитки, споруди з оргскла. До острівця повинен бути приставлений трап, який має шорстку поверхню, по якому черепаха зможе підніматися на сушу. Розмір острівця вибирається відповідно до розмірів і кількістю черепах в тераріумі. Всі вони повинні комфортно розміститися на острівці. Острівець влаштовують в теплому кутку тераріуму (близько 30 ° С).


Над острівцем поміщають лампу, яка буде висвітлювати і обігрівати черепашку. Також необхідно придбати зовнішній фільтр, УФ-лампу для рептилій і обігрівач. Води в тераріум наливають стільки, щоб черепаха могла плавати, але не могла вибратися з тераріуму. Не варто робити занадто великий перепад між рівнем води і суші.

Грунт прісноводним черепахам не так вже й потрібний, за винятком деяких видів, які люблять закопуватися. В якості грунту зазвичай використовують гладку гальку і гравій. Але оскільки черепахи сильно засмічують тераріум, багато хто з заводчиків відмовляються від грунту на користь килимків, що імітують трав'яне покриття. Таку «траву» зручно чистити, її можна прикріпити спеціальним клеєм на дно, трапу і самому острівця.

Багато хто з черепаховодів прикрашають тераріуми корчами, керамічними виробами, влаштовують гарний задній фон і створюють незвичайні композиції з гладких каменів, склеюючи їх між собою нетоксичним клеєм. Головне, щоб тераріум був безпечним. У ньому не повинно бути нічого, чим можна отруїтися або поранитися. Навіть штучні рослини можуть бути небезпечні, тому що черепахи схильні все пробувати на смак.

Для тераріуму підійде водопровідна і відстояна вода, як для звичайного акваріума. Свіжу водопровідну воду в тераріум НЕ наливають, вона занадто холодна і насичена хлором. Тому воду попередньо відстоюють і доводять до потрібної температури (24-26 ° С зазвичай досить).

Міняти більшу частину води потрібно хоча б раз на тиждень, тому що черепахи сильно її забруднюють. А повна чистка тераріуму проводиться щомісяця. Поряд з обігрівом і фільтрацією необхідно подбати про те, щоб в тераріумі підтримувалася достатня вологість.

Прісноводні черепахи, також як і сухопутні, не потребують в сплячці. Тепло, УФ-лампа і світло не дадуть черепашці заснути.

Годування прісноводних черепах.


Прісноводні черепахи в більшості своїй - хижаки. Процентне поєднання тваринної і рослинної їжі 70 до 30. Молоді черепахи повинні харчуватися тільки тваринною їжею, дорослих підгодовують рослинною. Режим годування такий же, як для сухопутних: молодь харчується щодня, а дорослі черепахи - два-три рази на тиждень. Кількість корму дається з таким розрахунком, щоб черепаха впоралася з ним за 20-30 хвилин. Багато заводчиків для годування відкидають черепаху в окрему ємність, щоб не забруднювати воду в тераріумі.


Основу раціону має становити нежирна риба, яку згодовують разом з кістками, нарізаючи на шматки. Дрібних рибок дають цілком. До речі, багато заводчиків тримають акваріум з рибками спеціально для годування черепах. Якщо вам шкода згодовувати черепасі акваріумних рибок, тоді підійде будь-яка нежирна риба (тріска, окунь, форель, путасу, щука, карась, хек, судак).


Пару раз на тиждень видають молюсків (равлики, мідії) і морепродукти (креветки, кальмари і т.д.). У природі черепахи з'їдають досить багато комах і їх личинок. Це коники, мухи, мотиль і гаммарус, а також черв'яки і навіть жаби.

М'ясо дають потроху і не частіше одного разу на тиждень. Це може бути яловичина, птиця або трохи печінки. Багато видів прісноводних черепах не потребують рослинної їжі, але час від часу їм дають овочі, фрукти і зелень, які рекомендовані сухопутним черепахам. Салат, кульбаби, морква або яблука - черепаха сама вибере ласощі на свій смак.

Не забувайте про вітамінні й мінеральні добавки, які згодовують раз в тиждень. Сухий корм для черепах рекомендують давати в якості підгодівлі, і не надто часто.

Види прісноводних черепах.


Сімейство прісноводних черепах досить велике, але більшість видів - рідкісні та зникаючі, які занесені в Червону Книгу. Тому любителі задовольняються утриманням найпоширеніших видів, представлених нижче.

Червоновуха черепаха.


Найчастіший гість тераріумів. Відноситься до роду прикраси черепах. Включає в себе близько 15 підвидів. Панцир досягає 18-30 см. Живуть в Центральній Америці, але останнім часом цілком успішно акліматизувалися в Європі, Азії та Африці. Люблять водойми зі стоячою водою і болотистих берегом. Вдедь виходять грітися на сонечко.

Це невеликі симпатичні черепашки, в молодості яскраво-зеленого кольору, але з часом панцир темніє. Голова і кінцівки з білими і зеленими смужками. За кожним оком подовжена червона пляма, за що черепахи і отримали свою назву. У деяких видів плями за очима не червоні, а жовті. Самці дрібніші за самок, мають більш масивний хвіст і розвинені кігті. У тераріумі температура води 22-28 ° С, під лампою - 30-32 ° С.

Китайський тріонікс.


Європейська болотяна черепаха.
Черепаха відноситься до роду болотяних черепах. Розміри панцира - до 35 см. Панцир темний, зеленувато-коричневий, вся черепаха усипана дрібним жовтим крапом. Ці черепахи живуть в степових і лісових зонах Центральної Європи, в м'якому кліматі. Живуть у водоймах без течії, болотах, ставках. Болотні черепахи ведуть напівводний спосіб життя, і часом досить далеко йдуть від води. Цьому виду не потрібно багато води, досить 20-сантиметрової глибини. Температура води 22-25 ° С, під лампою повітря повинно прогріватися до 30 ° С.

Каспійська черепаха.


Включає в себе кілька підвидів, один з яких - Мавританська черепаха - зараз є окремим видом. Розміри панцира до 25 см. Панцир досить плоский, овальної форми, буро-зеленого кольору з жовтими смужками. Голова і кінцівки також прикрашені жовтими смугами. Живуть в південних областях Європи, можуть жити як в стоячій, так і в проточній, і навіть солоноватій воді. Далеко від води не йдуть, вважаючи за краще ночувати на дні водойми. Повітря під лампою повинно прогріватися до 30-32 ° С, температура води - від 22 ° С.

Китайський тріонікс (далекосхідна черепаха).


Дуже цікавий вид трьохкоготних черепах. Це так звана м'якотіла черепаха, яка веде водний спосіб життя, вилазячи на поверхню тільки погрітися. У тріонікса незвичайна зовнішність для черепахи: панцир у нього м'який, шкірястий, без щитків, захисного зеленуватого кольору, розмірами до 20 см. Голова закінчується довгим носом-хоботом, який тріонікс висовує з води, щоб подихати. Живуть вони на Далекому Сході, в Китаї, Японії та інших країнах. Населяють річки зі слабким перебігом, канали, озера.

Цих черепах розводять для вживання в їжу, особливо на Сході. Тріонікс - спритні і рухливі черепахи-хижаки. Досить агресивні і боляче кусаються, якщо їх неправильно взяти. У природі люблять зариватися в мул і пісок на дні водойми, тому в тераріумі бажаний товстий шар грунту. Китайському тріоніксу потрібен великий тераріум (200-250 л), в якому води набагато більше, ніж суші. Температура води близько 26 ° С, а повітря на острівці під лампою повинно прогріватися до 30-32 ° С.
Карта сайта ☺ → тут
Відвідувач
Camaitr
Повідомлення: 5
г. Ровно
93 дня назад
Адмін:

Декоративні кролики мають ряд переваг перед іншими тваринами. Вони досить невибагливі, зручні в утриманні, тому що можуть прекрасно існувати в клітці, хоча і люблять вільно погуляти по квартирі. Карликові кролики мають невеликі розміри, що зручно при утриманні в міській квартирі, а крім усього іншого - це дуже симпатичні й забавні тварини.

Декоративні кролики досить вибагливі, особливо в порівнянні з собаками кішками. Про особливості утримання можна почтати на сайті https://ikroliki.ru/category/%D0%B4%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D1%8B%D0%B5-%D0%BA%D1%80%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B8/
Dex
Відвідувач
Dex
Повідомлення: 10
г. Киев
22 дня назад
Открыли для нашего любимца прекрасный корм с натуральным составом http://www.optimeal.eu/uk/products/cat видим как себя чувствует наш питомец питаясь этим кормом. Он красивый, с блестящей шерстью. Очень активный и игривый!
Сторінки: 1 2 Наступна Останній

Швидка відповідь

У вас немає прав, щоб писати на форумі.
Наверх
Вниз