Домашнє тваринництво

В цій темі форума наводяться рекомендації щодо утримання в домашньому господарстві кіз, кроликів, корів, свиней, овець, нутрій, птахів (курей, качок, гусей та індиків) та інших.
Адміністратор
Адмін
Повідомлення: 2928
г. Гадяч
2 години назад

Вирощування кролів.

Вирощування і розмноження кроликів в домашніх умовах іноді є досить прибутковим заняттям.
Тваринництво

Кролики досить плодовиті тварини. При цьому до умов їх утримання не пред'являється великих тимчасових і фінансових витрат. Важливо прагнути створити якісну технологічну лінію - комплексну механізацію.

Однак господар повинен прагнути створити для кроликів нормальні і відповідні їм умови для існування і відтворення потомства.
Поряд з цим повинна проводиться якісна племінна робота. Крім того, потрібно дбати про здоров'я кроликів і вчасно робити необхідні вакцини, які захистять їх від можливих захворювань.

Щоб утримувати кроликів в домашніх умовах, вам буде потрібна клітка, спеціальні корми. При цьому загальне приміщення житла має бути досить просторим. Клітка повинна бути досить об'ємною. Її можна виготовити і самостійно.
Тваринництво

Для цього підійдуть рейки, обрізки дощок, товста фанера, а також металева сітка. Для середнього за розмірами кролика підійде клітка, що має параметри 90х60х50 см. Якщо у вас в будинку буде матися не один кролик, а пара, тоді в клітці потрібно облаштувати гніздове місце для самки. Звичайно, кроликів зручніше розводити на дачі або в приватному будинку. Клітку можна розташувати під навісом або на веранді. Якщо ви проживаєте в квартирі, попередньо краще утеплити лоджію або засклити балкон.

Якщо в подальшому ви вирішите розширити розведення кролів, то для їх розміщення доведеться виділити частину свого житлового приміщення. Безпосередньо вибирати кроликів для утримання та розведення потрібно дуже відповідально. Краще купувати кроликів не на ринку. Зверніться з цією метою до приватних кролівникам або поїдьте на спеціалізовану ферму. Так ви зможете застрахувати себе від покупки бракованої або хворої тварини. Головне для кроликів - підібрати правильний раціон харчування. Його основою має стати сухе сіно.

При цьому корм краще заготовлювати самостійно. Це допоможе запобігти попаданню в їжу таких рослин, які містять отруйні речовини. Влітку кролики охоче їдять конюшину, різні листя з дерев і підв'ялену траву.
У раціоні повинні бути присутні і зернові злаки: овес, ячмінь і пшениця. Крім того кроликів потрібно підгодовувати мінеральними солями і коренеплодами. Свіжа вода для пиття повинна постійно бути в клітці. Краще годувати тварину двічі в день. Не слід допускати різких перепадів температури і протягів в приміщенні, де містяться кролики. Однак при цьому повинна бути встановлена ​​вентиляція. Влітку кролики часто повинні перебувати на свіжому повітрі. Однак не виносьте їх на прогулянку під час сильного вітру або дощу. Доглядати за кроликами потрібно щодня. Ці тварини дуже охайні. Тому клітку потрібно регулярно прибирати. Раз в тиждень потрібно повністю міняти підстилку в клітці і чистити саму клітку. Якщо догляд здійснюється правильно, то кролики досить швидко досягають зрілості. Самки можуть давати в рік не один десяток дитинчат.
Карта сайта ☺ → тут
Адміністратор
Адмін
Повідомлення: 2928
г. Гадяч
2 години назад

Розведення кроликів.


На жаль, досить часто спроби розвести кроликів закінчуються невдачею, пояснюючи тим, що висока плодючість супроводжується високим відмінком. Це помилкова думка, досвідчені кролівники домагаються збереження потомства на рівні 92-95 відсотків.

Що для цього потрібно?

Перш за все, відмовитися від традиційних підходів розведення кроликів.

Рекомендую подивитися відео - Розведення кролів.

Переглянути

Переглянути

Переглянути

Розведення кроликів спрощюється тим, що вони прекрасно переносить мороз, підстилка їм не потрібна, від неї тільки шкода. Але і вогкість їм протипоказана. Лапки кролика завжди повинні бути чисті й сухі.

Підлогу робити потрібно так, щоб гній провалювався повністю. Правильно викладені підлоги не вимагають чищення. Ясла для трави і сіна повинні виготовлятися з металевої сітки з осередком 25x25 мм або 30x30 мм щоб уникнути вигрібання корми. Інакше щілини в підлозі заб'ються і підтримувати чистоту не вдасться. Так що чистота і сухість в клітках повинна бути на першому місці, в цьому суть профілактики захворювань.

На друге місце поставимо годування.

Годування повинне бути збалансоване по білку (протеїну), вітамінів та мінеральних речовин. В рамках короткої статті зупинитися детально на цьому питанні немає можливості. У будь-якому навчальному посібнику з кролівництва є необхідні дані.

Для початку можна годувати кроликів готовим заводським комбікормом, в ньому все збалансовано. При його покупці поцікавтеся якісним посвідченням. У ньому міститься хімічний склад, за його подобою можна робити саморобний комбікорм. Якщо буде використовуватися більш дешевий комбікорм для відгодівлі свиней, то в нього потрібно додати білкові добавки і довести вміст білка з наявних 10-12% до 16%. В іншому він цілком підходить.
Сіно краще згодовувати круглий рік. З коренеплодів і зелені можна згодовувати:
соняшник, кукурудзу, топінамбур, моркву.

Багато небезпеки таїть в собі качанна капуста, мокра зелень, недозрівша конюшина і люцерна, столовий буряк.
Зернові культури найкраще змішувати, зернові суміші краще.

Мішанка на основі картопляно-гарбузового пюре з добавкою дробленого зерна, преміксів, олійних шротів і м'ясо-кісткового борошна, солі і крейди (по 0,5% від денного раціону) - відмінний корм, особливо для маленьких кроленят з 20-ти денного віку, по суті , це «дитяча каша». Але витрат праці при такому підході побільше.

Правильне годування - це і профілактика кишково-шлункових захворювань, особливо кокцидіоза. На жаль, без вакцинації кроликів від міксоматозу не обійтися.

Розведення кроликів в клітках.

При влаштуванні клітки для кроликів необхідно передбачити захист від м'ясоїдних хижаків. Пол в клітках повинен бути на висоті 1,2-1,3 м від землі. Найкращі гніздові відділення (маточники), прикріплені збоку клітки з таким розрахунком, щоб підлога в них була на 15 см нижче підлоги в кормовому відділенні. Пол в них робити подвійним - на стаціонарну сітку укладається знімний дерев'яний щит. Його укладають за тиждень до окролу і на 20-25-й день після окролу вже прибирають разом із забрудненим гніздом.

Для виробництва м'яса найкраще годяться каліфорнійська порода або новозеландська біла.
Це - кролики-бройлери. На м'ясо їх пускають у віці 90-100 днів. Особливість їх годування - в підвищеному вмісті білка. Його рівень у кормах 16-18%. Практично ці породи без недоліків. Для них найкраще підходить підлога з оцинкованої електрозварної сітки з осередком 16x48 мм. Можна зробити її і з дерев'яних рейок шириною 25-35 мм з проміжками 16-18 мм. Лаги при цьому повинні бути скошені на «кут», щоб в місцях перетину не затримувався гній. У маточники потрібно закладати багато підстилки, не менше 1/2 об'єму ящика. Тоді самка зможе в ній зробити поглиблення, Мікронор, і гнізда не буде розповзатися. Зимові окроли можна при таких гніздах отримувати навіть при 20-ти градусних морозах.

Знання догляду за кроликами.

Розведення кролів вимагає деяких знань. Коли немає достатнього досвіду, плануйте 4 окролу на рік, розподіливши їх рівномірно. Тримайте кроленят під підсисної самки 45-60 і навіть більше днів. У цьому запорука їх високого імунітету, отриманого з материнським молоком. Щоб уникнути родинних зв'язків частіше міняйте самців. Постійно відбирайте для злучення кращих тварин. Якщо розводите помісей, то повністю відправляйте їх на м'ясо.

Відтворювальні якості помісних самок значно нижче, ніж у чистопородних.

Рішення про створення кроликоферм приймайте спільно, на сімейній раді, без підтримки близьких вас чекають великі проблеми. Якщо в родині є підлітки, то участь в розведенні кроликів - відмінна можливість для їх трудового виховання. А скільки радості і душевного відпочинку можуть принести ці чудові створіння!

Розводите кроликів, не пошкодуєте!
Редагувалось: 1 раз (Останній: 25 червня 2017 у 08:45)
Карта сайта ☺ → тут
Адміністратор
Адмін
Повідомлення: 2928
г. Гадяч
2 години назад

Чим годувати кроликів?

Щоб кролики були здорові і веселі, добре росли і розвивалися, їх потрібно повноцінно і правильно годувати.

Що значить правильно? Недогодувати кроликів, погано: вони починають, хворіти.

Перегодувати, знову недобре. Виявляється, перегодовування так само шкідливе, як і недокорм.

Ось і виходить, що кормів кроликам потрібно давати рівно стільки, скільки їм необхідно.

Розраховувати щоденну кількість корму не потрібно, кролик сам знає свою норму і не з'їсть більше, ніж треба. Кролик має однокамерний шлунок ємністю 180-200 мл., а зростає швидко. Тому годувати його треба часто. При вільному підході до кормів дорослий кролик їсть до 30 разів на добу, а молодняк підходить до корму ще частіше. Якщо кролик не поїдає всю порцію, зменшіть її, а якщо годівниця швидко спустошується вже до середини дня, збільште порцію їжі. Корм, що залишився крім твердих кормів і сіна, потрібно видаляти з клітки. Намагайтеся привчити кролика до режиму годування.

Якщо ви вирішили дати тварині новий корм, вводити його потрібно поступово, щоб він зміг до нього адаптуватися.

Найбільш інтенсивно кролики ростуть до чотиримісячного віку, в 8-9 місяців їх зростання закінчується. Кролики старше чотирьох місяців зростають повільно, витрачаючи набагато більше кормів на такий же приріст, ніж молодняк до чотирьох місяців. Тому вигідніше забивати кроликів на м'ясо в чотиримісячному віці.

Відгодовуються кролики добре: зазвичай для відгодівлі досить 30-40 днів.

Які трави найкорисніші для кроликів?

Деякі думають, це особливого значення не має, що кролики охоче їдять, тим їх і годувати треба.

Кроликам вірити не можна. Вони люблять гіркуваті, апетитні трави, на зразок кульбаби і деревію. І деякі кролівники-любителі годують своїх підопічних тварин мало не однією кульбабою. На ділі ж з'ясувалося, що, хоча кульбаба, деревій, подорожник, суріпицю їдять кролики дуже охоче, користі від них небагато. Самий поживний корм для кроликів - однорічні та багаторічні бобові та злакові трави.

Траву, колишню під дощем або зігрівшу в купі, кроликам давати не слід, краще її висушити на сіно. Не можна давати їм і ту траву, в якій можуть бути домішки добрив або гербіцидів, забруднену землею.

Якщо у кроликів з'явилося розлад травлення, скоротіть кількість зелених кормів. Додайте траву деревію, ромашки, дубове листя, гілки шелюги.

Але при годуванні однією травою кролики не можуть нормально існувати і давати хорошу продукцію. Тварини повинні отримувати і концентровані корми.

Зерна різних злакових і бобових, макухи, шроти, висівки, комбікорми і корми тваринного походження (м'ясна, м'ясо-кісткова, рибне борошно, лялечки тутового шовкопряда) - все це відноситься до концентрованих кормів.

У сухому вигляді зерно, крім вівса, давати не можна. Попередньо його дроблять і розмочують. Додають в різні мішанки.

Чим годувати кролів?


З соковитих кормів кроликам дають:
капусту, моркву, гарбуз, турнепс, буряк, топінамбур, картоплю.

Пам'ятайте, червоний столовий буряк і капусту потрібно давати потроху, вони викликають розлад шлунка.

Із задоволенням їдять кролики і гілковий корм - влітку свіжі гілки, взимку сухі. Листя берези, осики, горобини за своєю поживністю не поступаються хороших лугових травах.

Силос - прекрасний корм, який дуже багатий на вітаміни. Його можна давати кроликам різного віку.

Для всіх тварин клітковина сама важко перетравлююча частина рослин, а для кроликів особливо. Якщо в раціоні кроликів міститься більше 20 або менше 9 відсотків клітковини, кролики хворіють - порушується процес травлення.

Можна годувати кроликів і столовими відходами:
залишками каші, хлібом, макаронами, супом.
Але в цьому випадку потрібно бути дуже суворими, продукти повинні бути абсолютно свіжими і без будь-яких домішок. Хліб слід давати тільки черствий або злегка підсушений. У супи і рідкі каші можна додавати висівки або комбікорм.

Поїть кроликів щодня вранці і ввечері перед годуванням, а в жаркі дні ще опівдні. Взимку замість води давайте чистий сніг.

Годуєте кроликів в одні і ті ж години.
Не давайте тривалий час одні і ті ж корми. Урізноманітніть їх меню. Тоді веселим, пухнастим новоселам буде добре.

Схемами годування кроликів.


Триразове харчування взимку:

о 8 годині - половина добової норми концентратів і половина добової норми сіна;

о 12 годині - добова норма коренеплодів;

о 17 годині - інші концентрати і сіно (або гілковий корм).

Триразове харчування влітку:

о 6 годині - половина добової норми концентратів і третя частина норми трави;

о 15 годині - третя частина добової норми трави;

о 19 годині - інші концентрати і траву (або гілковий корм).

Чим годувати кроликів під час відгодівлі.

Кролики добре відгодовуються. Щоб отримати смачне і поживне м'ясо, краще всього відгодовувати молодняк протягом місяця у віці трьох з половиною - чотири місяці або дорослих кролів.
У перші 10 днів після початку відгодівлі кроликам значно скорочують дачу сіна і збільшують кількість концентратів.
У наступні 10 днів кроликам дають корми, що сприяють інтенсивному відкладенню жиру: кукурудзяне зерно, овес, ячмінь, варену злегка підсолену картоплю в суміші з висівками.

В останні 10 днів кроликів потрібно годувати так, щоб вони поїдали максимальну кількість їжі. Домогтися цього можна згодовуванням ароматичних трав - кропу, петрушки, селери і інших рослин, охоче поїдаються цими тваринами. Одночасно дають різні концентрати, склад їх часто змінюють. Грубий корм згодовують мінімальною кількістю.

Найкраще кролики відгодовуються, якщо вони розсаджені в клітці по одному.

Добре відгодований кролик стає округлої форми, хутро на ньому гладке, блискуче.
Карта сайта ☺ → тут
Відвідувач
Lionella1
Повідомлення: 4
г. Харьков
878 днів назад
Клево! Мы все никак не можем собраться завести кролей. Муж очень хочет!)
Адміністратор
Адмін
Повідомлення: 2928
г. Гадяч
2 години назад

Утримання домашніх кіз.


Головна мета продуктивного утримання кіз - це максимальне наближення до природного середовища існування. У теплий період року годувати кіз допускається виключно зеленим кормом на випасах, взимку ж раціон може складатися з грубого корму - сіна з додаванням свіжих овочів. Крім сіна правильне утримання кіз передбачає заготовку гілкового корму на зиму. В якості підгодівлі козам дають крейду і поварену сіль (по 10-15 грамів щодня на особину).

Утримання домашніх кіз вимагає наявності окремого сараю для тварин цього виду. Приміщення для розведення кіз на особистому подвір'ї має бути захищене від перепадів температури, бути досить теплим і добре вентильованим. Освітлення може бути природним або штучним, не варто також забувати про регулярне прибирання приміщення.

Для утримання домашніх кіз в першу чергу потрібно подбати про відповідне приміщення. Сарай для кізок повинен бути теплим, побілений вапном. Добре б зробити в ньому лежаки для кізочок.


Коза - стадна тварина, тому краще завести не менше двох кізок. Козла слід тримати окремо від кізок, щоб молоко не мало неприємного запаху.

Приміщення для кіз.


Неважливо, чи будете ви будувати окреме приміщення, або захочете помістити козу поруч з іншими тваринами.

Головне, щоб були дотримані умови, необхідні для вашого нового підопічного.
Козлятник повинен знаходитися на високому сухому місці, тому що кози не люблять вогкості. Повинне бути горище для зберігання сіна (з нього буде зручно скидати корм в козлятник, а також воно буде додатково утеплювати приміщення).


Приміщення для кіз повинно бути світлим, добре провітрюваним, але без протягів (для цього треба правильно розмістити вікна). Зазвичай вікна розташовують нагорі і періодично відкривають їх, щоб провітрити козлятник. Для вентиляції роблять витяжку (трубу) і невеликі отвори внизу стіни.

Двері в приміщенні повинні відкриватися назовні. Обов'язково повинен бути невеликий поріг - близько 15 см. Підлогу роблять похилою, щоб могла стікати рідина. Стікаючий гній потрібно відводити якнайдалі від місця утримання кіз. Матеріалові для підлоги краще віддати перевагу бетону, ніж дереву. Уздовж стін розташовуються полки на відстані 40 см. Від підлоги і завширшки 60 см.

Вони призначені для лежання кіз. Пол козлятника покривають шаром соломи. Також встановлюються годівниці. При їх установці слід пам'ятати, що крім зручного наповнення кормом і доступності для кіз, вони повинні бути ще й безпечними.

Не забувайте, що кози підіймаються скрізь і на все, де можуть дістати. Під гратами розташовують ясла (плоский ящик) для випадання корма. Якщо збираєтеся тримати не одну козу, а кілька, то треба відокремити їх один від одного, зробивши стійла розміром 100 х 200 см.

Меню для кози.


Влітку, крім рослинного корму, козам потрібно давати і концентрований корм (комбікорм, зерно) з розрахунку: 1-1,5 кг в день на одну козу (не більше!), варену картоплю та інші коренеплоди. У стійловий період даються грубі корми: сіно, солому (особливо хороші бобові, горохові, квасолеві, соєві корма).

На сіно непогано б скошувати траву з грубим стеблом, її кози люблять більше: буркун, суріпиця, картоплиння. Грубий корм (сіно) кози люблять поїдати і влітку, адже він потрібен їм не тільки в якості харчування, а й для кращого перетравлення їжі.

Найкраще сіно - це сіно, скошене з середини червня до середини липня. Сіно, що потрапило під дощ, втрачає свої корисні поживні якості. На зиму заготовляють ще й віники з гілок чагарників і дерев, а також з кропиви (під час утворення насіння).

Час від часу взимку потрібно пригощати кіз гілочками сосни. Як для вітамінного корма хороша і сінна труха. У корм козам йдуть всі кухонні відходи: очищення картоплі, моркви, буряка. Очищення потрібно зварити, додавши зерно, посолити і давати в теплому вигляді.

Утримання кіз взимку.


Корм повинен бути чистим, не зіпсованих, не гнилим (картопля не повинна бути позеленіла і сильно проросла).
При влаштуванні годівниці пам'ятайте, якщо сіно впало на підлогу - коза його не їстиме.
Карта сайта ☺ → тут
Відвідувач
Vika18
Повідомлення: 40
г. Гадяч
577 днів назад
Спасибо, разводить пока не собираюсь никого, но информацию почитала с удовольствием)))
Адміністратор
Адмін
Повідомлення: 2928
г. Гадяч
2 години назад

Розведення курей.


Для розведення вибирають породу птиці певного напряму продуктивності: яєчного, м'ясного або м'ясо-яєчного - в залежності від того, яку продукцію хочуть отримати. Окрему групу становлять породи декоративних курей.

Яєчні кури.


Леггорн - порода курей, що отримала найбільше поширення. Завезена в тридцяті роки з США. Велика кількість курей нових високопродуктивних ліній і кросів цієї породи завезено в нашу країну в останні два десятиліття з Канади, Японії, ФРН та інших країн.


Корпус у леггорнів нагадує трикутник. Голова середньої величини, гребінь листоподібний, у півнів прямостоячий, у курей звисає. Шия подовжена, вигнута, у півнів з добре розвиненою гривою. Груди округлі та опуклі. Спина подовжена, помірно широка, увігнута в середині. Живіт об'ємистий. Ноги середньої довжини, безпері. Хвіст у птахів широкий і розташований під кутом 40 градусів до тулуба, у курей - під кутом 35 °. Найбільш поширений білий колір оперення, але зустрічаються також куріпчасті, палеві, чорні, смугасті, блакитні, чорно-рябі, червоно-строкаті і сріблясті кури. Леггорни дуже рухливі, завжди знаходяться в пошуках корму, в русі.

Жива маса півнів 2-2,5 кг, курей 1,2-1,8 кг. Кури відрізняються хорошою яєчною скоростиглістю, починають нестися в 4-5-місячному віці. Несучість висока - в рік від однієї курки-несучки одержують до 220 яєць, а від кращих до 250 і більше. Маса яєць 52-62 г. Забарвлення яєчної шкаралупи біле.

М'ясні породи курей.


Широке поширення у нас в країні знайшли породи курей корніш і плімутрок. Корніш походять від різних бійцівських порід курей. Незважаючи на виняткові м'ясні якості, набули широкого поширення лише в п'ятдесятих-шістдесятих роках, так як відрізнялися незадовільною яєчною скоростиглістю, поганою виводимістю. В останні роки вдалося підвищити продуктивні якості корніш. При схрещуванні з курми породи плімутрок вони дають бройлерів неперевершеної якості.


Голова у корніш коротка і широка, гребінь гороховидний або валиковидний, останнім часом зустрічаються корніши з листоподібним гребенем. Дзьоб міцний, широкий, короткий, жовтого кольору з темним нальотом на кінці. Шия середньої довжини, міцна. Тулуб помірно піднесений, дуже масивний, яйцевидно звужується до задньої частини. Для породи характерний сильний розвиток грудних м'язів. Ноги міцні, середньої довжини, широко поставлені. Шкіра жовта, оперіння жорстке і блискуче з невеликою кількістю пуху.

Жива маса півнів 4-4,5 кг, курей 3-3,5 кг. Статева зрілість настає у віці 5-6 місяців. Несучість 130 -150 яєць. Вага яєць 59-60 г. Забарвлення яєчної шкаралупи коричнева.

Білий плімутрок. Порода американського походження.


Голова у плімутрок маленька. Гребінь невеликий, простий. Очі великі, червоного, іноді оранжевого кольору. Дзьоб короткий, міцний. Шия середньої довжини, оперення на ній рясне. Тулуб довгий, широкий і глибокий. Спина широка, рівна. Ноги широко поставлені, гомілка середньої довжини, плюсна міцна, але не груба, жовта. Oпepіння щільно прилягає, біле. Жива маса півнів 3-4 кг, курей 2,5- 3,8 кг.

Білий плімутрок представлений двома типами: важким з яйценесучістю до 130 яєць і легшим з яйценесучістю до 160 яєць на рік. Забарвлення яєчної шкаралупи світло-коричнева.

Кури м'ясо-яєчного типу істотно розрізняються по продуктивним якостям. Одні мають більш виражені ознаками м'ясної продуктивності, інші наближаються до яєчного типу.


Завдяки універсальності курей м'ясо-яєчного типу їх особливо охоче розводять в господарстві. Забезпечуючи досить високу яєчну і м'ясну продуктивність, вони мають високу витривалістю, менш вимогливі до умов утримання, ніж кури строго спеціалізованих яєчних і м'ясних порід. До м'ясо-яєчного типу курей відноситься більшість місцевих порід і породних груп курей, створених протягом багатьох десятиліть і століть народною селекцією.
Редагувалось: 1 раз (Останній: 27 лютого 2020 у 23:31)
Карта сайта ☺ → тут
Адміністратор
Адмін
Повідомлення: 2928
г. Гадяч
2 години назад

Вибір курчат.


Для того щоб виростити здорове, життєздатне, високопродуктивне поголів'я курей, потрібно вміти оцінити і відібрати курчат для розведення. Оцінку молодняку потрібно проводити в добовому віці. Вибирають курчат, які рухливі, активно реагують на звук, мають м'який підібраний живіт, закриту пуповину без слідів кровотечі.


Відбір дорослих курей і півнів на плем'я проводять після закінчення періоду вирощування, приблизно в 5 - 6-місячному віці. Їх оцінюють за цілим комплексом ознак, у тому числі однією з найважливіших є продуктивність батьків, але встановити це іноді не представляється можливим і доводиться обмежуватися відбором за зовнішніми ознаками. Тоді, перш за все, визначають вагу і статуру птиці. Птицю беруть в руки і промацують. Не можна залишати на плем'я виснажених курей, з дефектом статури, з ознаками хвороби. Добре розвинена птиця активна, вона завжди в русі. При відборі на плем'я і сортування птиці важливо також визначити - несеться або не несеться вона.

Ознаки несучої та не несучої курки.

Несуча курка
Не несуча курка
Карта сайта ☺ → тут
Адміністратор
Адмін
Повідомлення: 2928
г. Гадяч
2 години назад

Утримання курей.


У присадибному господарстві для утримання дорослої птиці можна пристосувати будь-яке наявне приміщення або побудувати пташник. Доцільно використовувати для цього дешеві місцеві матеріали. Важливо, щоб приміщення було сухим, світлим, чистим, з хорошою вентиляцією, але без протягів, без щілин в стінах і стелі, а також теплим взимку і прохолодним літом.


Пташник обладнують сідалами, гніздами, годівницями, поїлками та іншим інвентарем. Сідала роблять з дерев'яних брусків або жердин розміром 4X4 см, які зістругують з усіх боків, а верхні краї повинні бути заокруглені; розташовують їх на протилежній від вікна стіні пташника на висоті 60-70 см від підлоги. На одну курку повинно припадати 15-20 см довжини жердини. Сідала розташовують на відстані 35 см один від іншого.

Лази для птиці влаштовують з південного боку пташника на висоті 5-8 см від підлоги. Їх роблять шириною 30 і висотою 30-40 см, а для м'ясної птиці трохи більшими (40X40 см).

Зольна ванна являє собою дерев'яний ящик розміром 120x70x20 см, в яку насипають золу. Годівницю для мінеральних кормів або гравію роблять у вигляді ящика з кришкою, що підвішується до стіни пташника на висоті 30 см від підлоги.


Поїлками для курей можуть служити, тази або неглибокі ємності місткістю 1 -1,2 л, встановлені на підставках з дощок висотою 60 см, що утворюють навколо поїлки платформу, на яку стрибає птах. Можна встановити вакуумну поїлку - стаціонарну або дещо зміненій конструкції для курчат. Остання - це трилітровий бутель з підставкою з оцинкованого листового заліза у вигляді кільця діаметром 15 см, заввишки 11,5 см, на металевому піддоні (можна використовувати сковороду) діаметром 21 і висотою 5 см. Їх встановлюють на решітку з дерева, під яку ще додатково підкладають металевий лист.

Гнізда для кладки яєць роблять з тесу або фанери. Розташовують їх в досить захищеному місці, краще у бічних стін, щоб птах відчував себе спокійно. Для курей м'ясних порід площа підлоги в гнізді повинна становити 30X35 см, висота гнізда - не менше 35 см. Для курей м'ясо-яєчних і яєчних порід гнізда роблять меншими (площа підлоги 20X30, висота 30 см).


В середньому одне гніздо має припадати на 5 курей. На дні настилають м'яку солому, мох або тирсу і в міру забруднення змінюють їх. Щоб зручніше було чистити і дезінфікувати гнізда, фанерне дно роблять знімними. Перед гніздом ставлять планку, на яку злітає птах, щоб увійти в гніздо. У пташнику влаштовують вентиляцію. Освітлення електричне. У вікнах повинні бути подвійні рами і кватирки.

Іноді в пташнику влаштовують спеціальні клітинні батареї, в яких містять птицю. Відомо кілька конструкцій таких клітин, виконаних птахівниками-любителями. Птицю можна також містити на підлозі на глибокій підстилці. Підстилка - важливий фактор вирощування і утримання птиці. Недарма птахівники називають її другим кормом. Для підстилки використовують тирсу, стружку, солому, полову, торф, сухе деревне листя, соняшниковий лузгу, подрібнені стрижні качанів кукурудзи.

Тирса в більшості випадків має високу вологість, тому перед використанням її потрібно просушити. Щоб курчата не скльовували тирсу в перші дні, її покривають солом'яною різкою. Солома повинна бути чистою, блискучою і мати хороший запах. Рекомендується використовувати її у вигляді січки довжиною до 3 см. В якості підстилки, особливо в літній період, можна використовувати також крупнозернистий пісок, обов'язково сухий. Шар піску - 15-20 см. При ущільненні піщаної підстилки її періодично розпушують.

Зберігати послід і використану підстилку слід в одному певному місці. Чистий пташиний послід використовують в городництві та садівництві як концентровану підгодівлю рослинам. Разом з підстилкою він йде для добрива городу перед оранкою.
Карта сайта ☺ → тут
Адміністратор
Адмін
Повідомлення: 2928
г. Гадяч
2 години назад

Годування курей.



Концентровані корми. Зерно є основним кормом для сільськогосподарських птахів. Воно повинно становити не менше половини раціону птиці. Для короткого травного тракту птиці і високої інтенсивності обміну речовин в її організмі, зерно з його високою концентрацією поживних речовин виявляється найбільш підходящим кормом. Тільки недостатній вміст протеїну в зерні і його амінокислотний склад не задовольняють потреби птиці в продуктивному кормі. Тому в раціон необхідно вводити в якості добавки білковий концентрат.

Кращим зерновим кормом, як для молодняку, так і для дорослої птиці є кукурудза, до складу якої входить багато вуглеводів. За поживністю вона перевершує всі інші види зерна.

Ячмінь для збагачення вітамінами групи В пророщують. При відгодівлі молодняку ​​ячменем отримують соковите, ніжне і смачне м'ясо білого кольору. Птах охоче поїдає також просо, але воно містить багато клітковини. У перші 5-10 днів життя його згодовують у вигляді пшона.

Птиці дають відходи пшениці. Пшеничні висівки багаті мінеральними речовинами, вітамінами групи Е і В. Але через високий вміст сирої клітковини молодняку ​​і птиці на відгодівлі висівки рекомендується згодовувати в обмеженій кількості. Дорослій птиці згодовують жито - 10% ваги концентрованих кормів, молодняку ​​- до 5%.
Добрими білковими кормами є горох, кормові боби і люпин кормовий.

Зелені корма - це джерело вітамінів і частково мінеральних речовин. Їх включають в раціон в кількості не менше 20% ваги концентратів. На вигулах птах споживає зелень досхочу. Найбільшу цінність для неї представляють зелені частини молодих рослин. У великій кількості використовують люцерну, конюшину, горох в стадії бутонізації. У листі і молодих стеблах кропиви, яку здавна вважали пташиним кормом, містяться багато цінних поживних речовин: білки, каротин, вітаміни А, В, С та інші. Краще згодовувати кропиву навесні або на початку літа, коли її листя і стебла ще не огрубіли і особливо багаті різними живильними речовинами.

Кормова капуста дає зелену масу з кінця липня - початку серпня, коли всі трави грубіють і тому погано поїдаються. Використовуючи її, можна забезпечити птицю зеленим вітамінним кормом аж до зими. Згодовують капусту дрібно нарізану в суміші з борошняними кормами. Можна давати ретельно подрібнене бурякове і морквяне бадилля, попередньо добре очистивши його від землі і промивши.

Хорошим зеленим кормом служать також листя дерев і хвоя. У ялинової і соснової хвої міститься багато вітаміну С і каротину. При використанні хвої в якості вітамінної підгодівлі у птиці поліпшується апетит, збільшується несучість, підвищується якість яєць, життєздатність молодняку ​​і інтенсивність відгодівлі.

Коренеплоди. Птиці згодовують моркву, буряк, ріпу, гарбуз та інше. Морква найбільш багата на вітамін А і цілком може замінити риб'ячий жир. Особливо корисна вона восени. Надалі, при зберіганні, її вітамінна цінність швидко знижується, тому її, як і інші коренеплоди, бажано силосувати, солити або сушити. Свіжу моркву рекомендується згодовувати курчатам в кількості 15-20 г, дорослим курям до 30 г на одну голову в день.

Цукрові буряки можуть частково замінити зерно. Згодовують ними зазвичай в сирому вигляді в кількості 50-60% ваги сухих кормів.

Гарбуз - хороший джерело каротину, його подрібнюють або ріжуть навпіл.

З коренеклубнеплодів можна давати дрібні і пошкоджені бульби картоплі, які не йдуть в їжу, обов'язково проварити. Птах охоче поїдає картоплю, крім того, вона добре перетравлюється. У раціон курей можна вводити до 100 г картоплі на добу, курчатам нею починають згодовувати з 15-20-денного віку.

Дають також кавуни і стиглі томати, не більше 20-30 г на голову.
Чимало кормів для птиці і в саду. Падалицю яблук і груш можна давати дорослим курям в подрібненому вигляді по 15-20 г на одну голову в день.

Сіно. Джерелом вітамінів у зимовий період служить сіно культурних рослин (конюшина, люцерна, злакові) та дикорослих трав (молодої кропиви, лободи та ін.). Кращої якості сіно отримують при сушінні трави в тіні - під навісом, в вільних будівлях. Перевертають його обережно, щоб не обсипалися листочки. Зберігати сіно тіньової сушки треба в затемненому місці, щільно покладеним.

Корми тваринного походження. Використовують зняте молоко, сироватку, маслянку, сир, казеїн, м'ясо-кісткове і рибне борошно, молюски, черв'яків та інше. Ці корми містять весь набір амінокислот, необхідних для організму птиці, сприятливо впливають на несучість і інтенсивність відгодівлі молодняку.

Мінеральні підживлення. Відсутні в кормах мінеральні речовини птах отримує з кухонної солі, крейди, вапняку, черепашки морської і річкової, золи, кісткового борошна і гравію.
Карта сайта ☺ → тут
Адміністратор
Адмін
Повідомлення: 2928
г. Гадяч
2 години назад

Вирощування курчат.


При вирощуванні молодняку ​​приміщення повинно бути теплим, світлим, сухим, добре вентильованим. Його завчасно очищають від старої підстилки і посліду, миють, стіни і стелю білять свіжогашеним вапном. Інвентар та обладнання дезінфікують гарячим розчином каустичної соди.


При підлоговому утриманні молодняку ​​за 4-5 днів до його приймання в приміщення закладають глибоку підстилку. Взимку товщина підстилки має бути не менше 10-15 см, влітку 5-6 см. Після укладання підстилки розставляють годівниці, поїлки. Необхідно забезпечити вільний доступ до корму і води всіх курчат. На кожного курчати до двотижневого віку має припадати 2,5 см годівниці і 1 см поїлки, до 60 днів - відповідно 8 і 2, до 180-денного 10 і 2,5 см.
Світловий режим наступний: в перші два тижні - освітлення цілодобове, Потім 16 - 17 год для курчат, вирощуваних на м'ясо, і 8 ч для курчат яєчних порід. У тиху, теплу і сонячну погоду молодняк 5-7-денного віку вже можна випускати на декілька хвилин на вигул, поступово збільшуючи час перебування на повітрі.

На вигулі треба розставити годівниці, поїлки, зольні ванни і утримувати їх в чистоті. Обладнують також тіньові навіси. На вигулах не повинно бути ям і вибоїн, в яких після дощу застоювалася б вода. При дощовій погоді краще не випускати птицю з приміщення.

Для вирощування на м'ясо краще використовувати гібридних курчат-бройлерів, отриманих від схрещування курей породи плімутрок і птахів породи корниш. При правильному годуванні і утриманні ці курчата до 8-9-тижневого віку досягають маси 1,5-1,6 кг, при цьому витрачається мінімальна кількість кормів. Вирощування молодняку ​​всіх видів домашньої птиці має деякі особливості залежно від того під квочкою або без неї вони містяться, а також від застосування клітин, нагрівальних приладів та інших умов утримання.

Вирощування курчат під квочкою - найбільш простий спосіб. Квочка сама зігріває курчат, допомагає знаходити корм, захищає їх від хижаків. При вирощуванні курчат без квочки застосовують різного роду грілки. У перші 2-3 тижні зручно використовувати електричну грілку, робочою частиною якої є три електролампи потужністю 40 - 60 Вт, або спеціальні обігрівальні лампи. Порушення температурного режиму позначається на поведінці курчат. При нормальній температурі вони рухливі, добре їдять корм, рівномірно розташовуються по всій площі підлоги або клітки, при низькій - скупчуються поблизу джерел тепла, пищать.


Годування, правильно організоване, з перших днів життя є важливою умовою успішного вирощування молодняка птиці. Чим раніше після вилуплення курчат починають годувати, тим краще вони ростуть. Добрими кормами для них у перші дні є яйця, сир, пшоно, мілкоподріблена жовта кукурудза, вівсяна крупа. Корми повинні бути різноманітними. До десятиденного віку курчат годують 6-8 разів на добу з рівними проміжками, в віці з 30 до 60 днів - 4 рази, після 60 днів - 3 рази на добу. Інша найважливіша умова вирощування здорового молодняку ​​птиці - збалансованість кормових раціонів по вітамінах. Починаючи з третього дня, курчатам потрібно згодовувати подрібнену моркву, свіжоскошену соковиту зелень конюшини, люцерни, кропиви, листя кульбаби і т. д. Їх згодовують у вигляді вологої мішанки, а також дають окремо кілька разів на день, насипаючи в годівниці.

Молодняк м'ясо-яєчних курей на відміну від курчат яєчного напрямку продуктивності пристосований до поїдання об'ємистих кормів з достатньою кількістю протеїну, тому йому бажано згодовувати місцеві дешеві корми: зернові та борошняні відходи, непридатну в їжу картоплю, коренеплоди, харчові відходи, більше свіжої зелені. Годують птицю вологими мішанками - влітку з подрібненою зеленню, взимку - з трав'яним або сінним борошном. Вологість мішанки повинна бути такою, щоб при стисканні в руці вона приймала вигляд грудки, яка при падінні розпадається. З сухої борошняної суміші роблять вологу мішанку на воді, сироватці, м'ясному і рибному відварі. Клейкі і тістоподібні мішанки не придатні для годівлі молодняку. Вологі мішанки в годівниці кладуть в такій кількості, щоб вона була з'їдена курчатами за 30 хвилин.
Яйця згодовують молодняку ​​в перші дні вирощування, їх варять круто і дрібно ріжуть або дроблять.
Карта сайта ☺ → тут
Адміністратор
Адмін
Повідомлення: 2928
г. Гадяч
2 години назад

Захворювання курей.


Для попередження захворювань курей необхідно підтримувати в чистоті пташник та вигули. Важливо також правильно організувати годування. Необхідно пам'ятати, що лікувати птицю набагато складніше і дорожче, ніж уберегти її від захворювань. Для своєчасного та ефективного лікування необхідно якомога раніше розпізнати хвору птицю. Наступ хвороби можна помітити по поведінці птиці. Вона стає млявою, сонливою, сидить з опущеними крилами, очі закриті, у неї пропадає апетит.


При інфекційних захворюваннях, що викликаються вірусами і бактеріями, спостерігається підвищення температури тіла до 43-44 ° С (нормальна температура тіла курки 41-42 ° С). Слизові оболонки органів дихання червоніють. У ротової і носової порожнинах накопичується слиз, який утруднює дихання. Птах видає своєрідні «каркання», хрипить подає свистячі звуки, дихає відкритим ротом, намагається очистити носові отвори від слизу, трясе головою і чистить дзьоб про пір'я, чому пір'яний покрив на крилах стає брудним.

При багатьох захворюваннях спостерігається розлад функцій органів травлення. Екскременти можуть бути водянистими, пінистими, жовтуватого, зеленуватого або білуватого кольору, смердючі. У молодняку ​​птиці пушок навколо клоаки забруднюється. Засихаючи, випорожнення утворюють пробку в просвіті прямої кишки, утруднюється виведення посліду.

Іноді захворювання супроводжується нервовими явищами: підвищеною збудливістю, судомами, втратою рівноваги, хиткою ходою, паралічами кінцівок, хвоста, шиї, закидання голови на спину і т. д. При появі таких ознак захворювання птиці завжди слід доводити до відома ветеринарного лікаря. Не можна розглядати це як особисту справу власника птиці. Інфекційне захворювання, що з'явилося в одному господарстві, може швидко поширитися на інші господарства.

Найбільш поширені хвороби курей і основні методи боротьби з ними описані нижче.



Пуллорозом хворіють курчата у віці до 14 днів. Хвороба протікає блискавично, гостро або хронічно. При надгострому перебігу хвороби курчата вилуплюються вже хворими і гинуть через кілька годин. Гостре захворювання характеризується відсутністю апетиту і спрагою, курчата усамітнюються від стада, стають млявими, скупчуються біля джерела тепла, очі закриті, крильця опущені. Пересуваються повільно і часто пищать, Екскременти спочатку кашоподібні, в'язкі, потім стають рідкими, пінистими. Дихання прискорене і утруднене. Через слабкості курчата сідають на ніжки, потім перекидаються і гинуть в судомах.

Кокцидіоз. Курчата сприйнятливі до кокцидіозу з перших днів життя (від 4 до 10 днів), але частіше захворювання проявляється в 20-45-денному віці. Загальний стан хворої птиці пригнічений, апетит відсутній, з'являється пронос. Хворі курчата скупчуються, прагнуть до тепла, крила у них опущені, пір'я скуйовджене, брудні, хода хитка. Екскременти рідкі, спочатку зеленуваті, потім коричневі з домішкою крові. Іноді в кінці хвороби спостерігаються парези ніг і крил. При тяжкому перебігу хвороби молодняк гине через 4-7 днів. У курчат більш старшого віку (1,5-3 місяці) клінічні ознаки виражені слабше, зазвичай у них спостерігаються нарізи ніг і крил.

З метою попередження кокцидіоза в перші дні рекомендується додавати в корм по 2,5 мг фуразолідона на курчати. Його бажано давати і квочці протягом 5 днів після виведення курчат по 30 мг в день. У віці 18 днів дачу фуразолідона бажано повторити ще протягом 5-7 днів (5-7 мг на курчати). При відсутності фуразолідона можна додавати в корм етазол, норсульфазол або сульфадимезин з розрахунку 5-10 мг на одну голову на добу або поїти їх розчином йоду з молоком (0,1-0,2 мг чистого йоду на одного курчати). Препарат потрібно згодовувати п'ять днів. Після тижневої перерви процедуру можна повторити.

Пастереллез. Сприйнятливі курчата 2-3-місячного віку і старше. Смертність серед них досягає 80%, а серед дорослих птахів 95-100%. Гострий перебіг хвороби характеризується раптовим, швидко наростаючим відмінком. При гострому перебігу хвороби птах стає млявим, тримається відокремлено, сидить на місці. З носових отворів і дзьоба тягнеться пінистий слиз, можуть з'явитися хрипи, температура тіла підвищена, пір'я скуйовджене, тьмяне. Фекалії сірого, жовтого або зеленуватого кольору, іноді з домішкою крові. Спостерігається посиніння гребеня і сережок. Дихання прискорене і утруднене, апетит відсутній, сильна спрага, спостерігається загальна слабкість, і птах гине. При хронічному перебігу пастерельозу на голові і сережках помітні тверді припухлості. Хвороба зазвичай з'являється в холодну пору року.

Гельмінтози ставляться до числа хвороб, що викликають великий відхід молодняка і зниження продуктивності дорослої птиці. Викликаються вони хробаками (гельмінтами), які паразитують в різних органах і тканинах птиці, переважно в її шлунково-кишковому тракті. Харчуються гельмінти кров'ю і тканинами тваринного походження, в організмі якого оселилися. Глисти ушкоджують тканини в місцях прикріплення до них, викликають закупорку кишечника і навіть розрив його стінок. Крім цього, вони поглинають з їжі велику кількість поживних речовин, приводячи птицю до виснаження. Курчата, заражені гельмінтами, погано ростуть, а кури знижують несучість, дають м'ясо низької якості.

Профілактика зводиться до очищення вигулів від бур'янів і посліду. Приміщення, годівниці і предмети догляду періодично очищають і дезінфікують 5% -ним розчином ксілонафта або фторхлорфенола, 3% -ним розчином їдкого натру або розчином зольного лугу. Зазначені розчини застосовують в дозах 1 л на 1 м.кв. статі. Курчат не слід тримати разом з дорослою птицею і на підстилці, де містилися кури. На прогулянку необхідно випускати їх окремо від дорослих курей, на територію, де немає курячого посліду, який часто є джерелом різних інфекційних захворювань. Якщо на даній ділянці курей не було всю зиму, це ще не означає, що він вже знезаражений, якщо не проводилося спеціальної дезінфекції.
Карта сайта ☺ → тут
Адміністратор
Адмін
Повідомлення: 2928
г. Гадяч
2 години назад

Забій курей.


Птицю треба ретельно підготувати до забою, щоб полегшити ощіпуванню пера і пуху та продовжити термін зберігання м'яса. За допомогою передзабійного голодування звільняють шлунково-кишковий тракт від їжі і від калу. Кур припиняють годувати за 18-24 год до забою. За 10 год до забою припиняють дачу води. У цей період птицю слід тримати в клітці або ящику з гратчастим або сітчастою підлогою, щоб вона не скльовувала послід, землю.

Кращим способом вважають забій птиці через рот вузьким гострим ножем або ножицями з загостреними кінцями. Підвішену за ноги птицю беруть лівою рукою за голову, злегка розтягують їй шию і, натискаючи пальцями в кутах щелепи, змушують розкрити дзьоб. Правою рукою вводять ніж в розкритий дзьоб і в лівому кутку глотки перерізають місце з'єднання яремної і мостової вен. Потім роблять укол в мозок в піднебінну щілину. Це паралізує нерви і призводить до розслаблення м'язів, що утримують перо на тілі птаха.


Вийнявши ніж, птицю залишають на 15-20 хв висіти вниз головою, щоб стекла кров. При цьому крила розправляють, щоб кров не затримувалася, інакше можливі синці на тушці. До того ж погано знекровлені тушки скоро псуються - залишилася в них кров є хорошим середовищем для розвитку різноманітних бактерій. Кур общипують відразу ж після забою, поки вони не охололи. Якщо тушка охолоне, перо видаляється важко. Обскубувати курей значно легше, якщо їх на 25-30 секунд опустити в гарячу воду (55 ° С). Спочатку видаляють пір'я з крил і хвоста, потім з грудей, спини, ніг і шиї. Роблять це обережно, щоб не пошкодити шкіру тушки. Потім за допомогою тупого ножа видаляють пеньки і залишишки пушинок. Після ощіпування очищають від крові порожнину рота та вставляють паперовий тампон, обмивають і витирають насухо ніжки, потім тушку потрошать. Видаляють всі внутрішні органи, крім нирок, печінки і серця.

Тушку зберігають в холодильнику, протягом 3-5 днів, можна зберігати в погребі, обернувши її попередньо в чисту тканину, змочену в столовому оцті. Взимку тушки можна винести на мороз. Бажано попередньо поступово охолодити їх (протягом доби при температурі 4-2 ° С), що сприяє більш рівномірному заморожуванні і збереженні смакових якостей м'яса. Потім їх опускають в холодну воду і підморожують на повітрі. Процедуру повторюють кілька разів, поки тушка не покриється крижаною кіркою. Заморожені таким чином тушки загортають у чистий папір, укладають в кошик або ящик на стружку або солому і ставлять в холодне місце. Розморожувати потрібно так само поступово, інакше м'ясо втрачає свої смакові якості і поживну цінність.
Редагувалось: 1 раз (Останній: 30 травня 2020 у 19:08)
Карта сайта ☺ → тут

Швидка відповідь

У вас немає прав, щоб писати на форумі.
Наверх
Вниз