Поради для садівників і городників

Пам'ятка садівника-городника.
Адміністратор
Адмін
Повідомлення: 2943
г. Гадяч
2 години назад
Поради для садівників і городників

1. Буряк любить полив методом дощування і часті, але обережні розпушування.
2. Після другого проріджування буряк підгодовують мінеральними добривами.
3. Найкраще буряк росте на вузьких грядках, шириною в 3 ряди максимум з відстанями між рослин від 15-17 см.
4. Поки у моркви не з'явилися сходи, її поливають регулярно. Коли з'являться сходи, їх 12-15 днів краще не поливати, за винятком посушливих днів. Це дає можливість корінні піти якомога глибше в грунт.
5. Якщо гірчицю посіяти поряд з горохом, у нього урожай буде вище в 2 рази.
6. Кріп краще сіяти на сонці, так як в тіні у нього знижується аромат листя. Під кріп не вносять золу і вапно.
7. Клематиси навесні поливають вапняним молоком - на 10 літрів води 100-150 грамів.
8. У середині липня від плодів селери обережно відгортають землю і протирають ганчіркою. Через 15-50 хвилин знову підгортають. Полив проводять тільки через 2-3 дня.
9. Щоб стимулювати налив плодів гарбуза, його батоги пришпилюють до землі і укорінюють.
10. Розсаду гарбузових культур, таких як огірок, патисон, кабачок можна виростити таким чином: нарізати дернину на кубики 10 * 12 см, перевернути корінням вниз, зробити поглиблення і висадити в нього насіннячко.
11. Щоб черешки ревеню виростали товстими, грунт під рослинами удобрюють щороку.
12. Не підгодовуйте настоєм кропиви квасолю, горох, цибулю, часник, боби.
13. Яблуні і груші потрібно більше калію, а вишні - азоту.
14. Якщо розсаду кожен день по 1-2 хвилини погладжувати по верхівках, вона не буде витягуватися. При торканні виділяється етилен, який стримує цей процес.
15. Кропива збільшує стійкість ростучих поруч рослин до хвороб. Саме тому корисно мульчувати міжряддя подрібненою кропивою.
16. Сидерати з гірчиці збагачують грунт фосфором і сіркою, а також очищають його від капустянки.
17. Цибуля буде краще рости, якщо на цьому місці росла гірчиця.
18. Рослини репеленти: люпин, чистотіл, наструція, календула, чорнобривці, цибуля, кануфер, пижмо, полин гіркий.
19. Суниці корисно мульчувати хвойним опадом. Це покращить смак ягід, а також допоможе впоратися з сірою гниллю, довгоносиком, кліщем, проволочником. А мульчування папороттю допоможе суниці впоратися з нематодами і сірою гниллю.
20. Після різкого похолодання рослин обприскують іммуноцітофітом або цирконом. А можна використовувати настій цибулиння. Залити 10 літрами води 0.5 літрову банку лушпиння, закип'ятити, настояти 12 годин, процідити. При обприскуванні розбавити водою в пропорції 2/10.
21. При похолоданні в теплицю заносять відра з гарячою водою, на металеві листи викладають нагріті цеглини.
22. Для підвищення врожайності на ділянку треба залучати комах-запилювачів. Для цього висівають рожеву і білу конюшину, Овсянниця, тонконіг. Приваблюють комах також квітки гірчиці білої і моркви.
23. Щоб у ремонтантних сортів полуниці в другій половині літа було більш рясне плодоношення, навесні виламують квітконоси.
24. Хорошим супутником для огірка є кріп.
25. Посіяний уздовж картоплі і томатів буряк допомагає їм впоратися з фітофторозом.
26. Якщо увіткнути стебло кропиви поруч з кожною висадженою рослиною капусти, то капуста краще приживеться.
27. Від капустяного метелика і попелиці в міжряддя капусти висівають кріп, коріандр, селеру, чорнобривці, календулу, а також розкладають гілки полину.
28. При посадці картоплі в лунку висипають жменю золи - вона є добривом і допомагає від проволочника.
29. Для підвищення врожайності та поліпшення смаку в першій половині червня часник поливають спочатку солоної водою - 2 ст. ложки на 10 літрів води, а
потім звичайної.

30. При поганому зростанні моркви грядки з цією культурою поливають розчином солі -1 ст. ложка на 10 літрів води.
31. Огірок вимогливий до вологи, особливо під час цвітіння і плодоношення. Однак, на початку цвітіння поливи краще скоротити, а потім знову посилити. Це сприяє швидшому утворенню плодів.
32. При жаркій погоді огірки разом з рясними поливами поєднують часті обприскування.
33. Пилок огірка гине при t > 30ºC. Тому в цей час в теплиці потрібно розставити ємності з водою.
34. Низькі температури і різкі перепади денних і нічних температур є причинами погіршення смакових якостей огірка. Також огірки зовсім не терплять протягів.
35. Підвищений вміст в повітрі вуглекислоти прискорює дозрівання плодів і збільшує урожай. Тому в теплиці корисно ставити ємність з коров'яком і час від часу перемішувати.
36. Якщо на початку літа на рослинах перцю зав'язалося кілька плодів, а цвітіння припинилося, то ці плоди треба вищипнути. Рослини після цього почнуть цвісти з подвоєною енергією і до кінця сезону дадуть високий урожай.
37. Для припливу свіжого повітря до коріння перцю частіше рихліть грунт і не допускайте утворення грунтової кірки.
38. Для залучення корисних комах, бджіл, метеликів і джмелів, поруч з грядками огірків і помідор, висадіть жоржини, календулу, чорнобривці. Крім користі для самих рослин, ви здорово прикрасите свій город, який буде більше схожим на запашний квітник з корисними комахами ...
Карта сайта ☺ → тут
Адміністратор
Адмін
Повідомлення: 2943
г. Гадяч
2 години назад

Полуниця: як тільки не садять цю ягоду.


Начебто, що можна придумати в посадці полуниці?


Сонце, повітря, відстань між кущами 50 сантиметрів і мульчування. Або геотекстиль / плівка, щоб зовсім бур'яни забити:


Мульчування соломою:



Це ідея для тих місць, де птахи і тварини не проти покуштувати ягоди:



Ось ще варіанти:





Вирощування полуниці на вертикальних грядках.


Полуниця - чудова ягода, яка з'являється в наших садах однією з перших, тому виростити полуницю на своїх заміських ділянках хочеться всім садівникам. Але що робити, якщо часом ділянка не дозволяє задіяти чималу площу під цей чудовий дар природи?


І ось тоді на допомогу городникові приходять вертикальні грядки. В останні роки вирощування полуниці на вертикальних грядках стає все більш популярним і застосовується повсюдно.

Завдяки цьому чудовому принципу обробітку культури, вирішуються проблеми нестачі площі, а врожайність з одного квадратного метра нічим не поступається горизонтальному вирощуванню ягід, а іноді і істотно перевершує. На стандартній дачній ділянці можна висадити величезну кількість розсади і вирощувати полуницю на вертикальних грядках.

Дана тема стає особливо актуальна напередодні нового дачного сезону, коли більшість садівників планують посадити полуницю знову або розбити додаткові грядки.


Існує цілий ряд пристосувань, задіявши які, можна успішно вирощувати полуницю на вертикальних грядках. Важливо тільки підійти творчо, - згодяться багато предметів, які, здавалося б, абсолютно незатребувані і часом приходять думки просто їх викинути. Це старі непотрібні кошики, дерев'яні та пластикові бочки та інші ємності, непотрібні автомобільні шини, великі квіткові вазони, поліетиленові мішки і рукава з плівки. Все це - прекрасна база, щоб почати вирощування полуниці на вертикальних грядках.


На заміській ділянці для вирощування полуниці на вертикальних грядках вибирають сонячне місце, - краще біля стін або зборів, де немає вітру. Потім важливо виготовити і встановити вертикальні конструкції для того, щоб на них розмістити ємності з посадженоб розсадою ягід. Варіантів конструкцій для закріплення ємностей може бути безліч, - тут в повній мірі можна фантазувати. Спорудити, наприклад, багатоступеневу піраміду на подобу ялинки і розставити вазони по ступінчастому принципу.

Якщо на ділянці є вільна стіна будівлі на сонячній стороні, цілком можливо під вирощування полуниці на вертикальних грядках задіяти і її, закріпивши за її площі один над іншим довгасті пластикові лотки або поліетиленові рукава з прорізами, витримавши відстані. Багато садівників роблять і такі опори для ємностей, які можна розгортати в напрямку сонця, щоб ягоди швидше дозрівали.

Поживну суміш для вирощування полуниці на вертикальних грядках готують таку ж як і для вирощування на землі: змішують дернову землю, торф, гній, компост, додають пісок. Можна додати і гідрогелю згідно з інструкцією, тоді кущики ягід будуть отримувати достатню кількість вологи під час тривалої відсутності садівника. Поживною сумішшю заповнюють ємності, - бочки (зробивши в них отвори по висоті), старі шини, вазони, плетені кошики. Потім висаджують у вологий грунт розсаду.

Подальший догляд при вирощуванні полуниці на вертикальних грядках включає своєчасні поливи і підживлення. Поливи роблять у міру необхідності, як підгодівлі можна застосовувати готові комплексні добрива або слабкий розчин збродженого коров'яку. Підгодовувати розсаду необхідно під корінь, з подальшим поливом.

Урожай збирають у міру дозрівання ягід, а після завершення плодоношення листя стрижуть для омолодження розсади і поливають. Восени такі грядки знімають, ставлять на землю, а на зиму вкривають.

З похолоданням розсаду разом з ємностями вкривають листям, соломою, тирсою, торфом, ялиновим гіллям, - щоб рослини не вимерзли. Взимку вертикальні грядки добре засипають снігом. Навесні ємності повертають на свої колишні місця і вирощування полуниці на вертикальних грядках триває в новому сезоні. За таким же принципом можна вирощувати ароматні ягоди на сонячних балконах і лоджіях.


Великою перевагою вирощування полуниці на вертикальних грядках є і те, що вона не стикається з грунтом, а значить ягоди не будуть гнити і псуватися, - вони добре провітрюються на повітрі, недоступні для слимаків, полуницю простіше обробляти і збирати. Таким чином, можна отримати відмінний урожай полуниці і за сезон забезпечити вітамінною ягодою сім'ю.
Карта сайта ☺ → тут
Адміністратор
Адмін
Повідомлення: 2943
г. Гадяч
2 години назад

Як прибрати часник на зимове зберігання без зайвої мороки.


Часник дуже корисний. Про це сказано і написано дуже багато. Однак, варто окремо відзначити той факт, що щоденне його вживання є дієвим засобом профілактики інсультів. 1-2 зубки в день вирішать цю проблему. Часник буде подвійно корисний, якщо він вирощений на своєму городі.


Збирання часнику не потрібно ускладнювати. В інтернеті зустрічаються способи збирання часнику з грядок на зимове зберігання, в яких багато зайвого. Збирання можна провести без зайвих маніпуляцій, економлячи час.

Коли прибирати?


Якщо часник посаджений в кінці квітня - початку травня, орієнтовним часом збирання буде 10 серпня. Не обов'язково витримувати термін в 100 днів, як зазначено в безлічі статей. Затягувати зі збиранням або поспішати теж не варто.

Якщо прибирання проведене раніше терміну, то головки, які не встигли сформуватися, просто засохнуть під час зберігання. Якщо значно затягнути з прибиранням, головки, розкрившись в землі, почнуть проростати.

Якщо вибирати з двох помилкових варіантів збирання (рано чи пізно), то краще трохи припізнитися з прибиранням, ніж прибрати рано. Несформована головка часнику гарантовано засохне, якщо не восени, то на початку зими.

Не варто побоюватися того, що головки часнику розкриються в землі швидко. Вони можуть знаходитися в грунті досить довго. Багато з них не розкриваються і не проростають до наступної весни. Навіть якщо головка розкрилася, але не встигла прорости, вона буде зберігатися набагато довше недозрілої.

Не обов'язково чекати вилягання стебел. У великих головок стебла, навіть пожовклі, можуть стояти довго. Пожовтіння стебел не повинно служити сигналом до збирання. Верхівки стебел можуть пожовтіти на початку літа то сильної спеки (на врожайність не вплине).

Строки збирання залежать наступних факторів:

1. Час посадки навесні. Тепла весна дозволяє садити часник раніше, в середині квітня, а зворотних холодів і заморозків він не боїться.

2. Якщо літо спекотне, часник дозріє швидше.

3. Рясні дощі влітку прискорюють дозрівання.


Прибирання.

Потрібно вибрати в сонячний, жаркий день. Для викопування часнику зручніше використовувати невелику лопатку. Висмикувати його не вийде, будуть рватися стебла. Велику лопату використовувати незручно. Маленькою лопаткою підкопується кожна головка під корінь і витягується.

Коли весь часник на грядці викопаний, можна відразу ж обрізати стебла і коріння. Є безліч статей, в яких рекомендується залишати коріння і стебла. Тиждень або 10 днів сушити часник з корінням і стеблами, посилаючись на те, що поживні речовини «перейдуть» з необрізаних стебел і коренів в головку.

Насправді, головка вже сформована. Ніякого додаткового поліпшення ефекту необрізані стебла і коріння на саму головку не зроблять. Зайві процедури тільки заберуть час.

Часник буде прекрасно зберігатися, якщо відразу на грядці обрізати все зайве ножицями. Обрізати потрібно обережно, залишаючи трохи (2 см) стебла і півсантиметра коренів. Зовсім впритул обрізати не варто, особливо стебло. Можна пошкодити верхівки зубчиків.

Після того, як часник викопаний, все зайве з головок обрізано, він повинен полежати на сонці до вечора. Так він остаточно обсохне.

Увечері (можна прямо на грядці) часник розподілити по вузьким довгим сіткам. Потрібно відділити насіннєвий матеріал від часнику, який піде в вживання.

Зберігання.


Головною причиною успішного зберігання часнику є те, що він зберігається в довгій і вузькій сітці.

Сильно трамбувати його в сітку не потрібно, він повинен лежати там вільно, щоб між головками циркулювало повітря. У таких сітках часник може відправлятися на зберігання прямо з грядки (трохи подсохнувши на сонці).

Сітки з часником можна розвісити де завгодно, головне, щоб там було сухо. Постійним місцем зберігання можуть бути: будинок, підвал.. Тимчасово, поки не настали холоди, часник можна розмістити в сараї або під навісом.


Цей спосіб збирання і зберігання перевірений десятиліттями практики. Надіслати часник на зберігання можна прямо з грядки. Зайвий клопіт при цьому виключаються, і ніякої мороки!
Карта сайта ☺ → тут
Адміністратор
Адмін
Повідомлення: 2943
г. Гадяч
2 години назад

Як виростити зелену цибулю і часник на підвіконні.


Зелена пір'яна цибуля - це смачне і пікантне доповнення до різних страв: борщу, пампушок, салатів, гарнірів, закусок з овочів. У зимовий час вартість такої зелені досить висока. Навіщо ж переплачувати, якщо смачну та корисну зелену цибулю можна виростити на підвіконні всього за тиждень! Спробуйте виростити таку зелень, і ви точно не зможете зупинитися! До того ж, таким способом можна вирощувати не тільки цибулю, але і зелень часнику, висадивши в ємність часникові зубчики.


Для вирощування цибулі потрібно підготувати:

• лоток, дерев'яний ящик або пластикову пляшку;
• цілісні цибулини;
• вату;
• теплу відстояну воду;
• харчову плівку.


Процес вирощування:

1. Для початку необхідно підготувати цибулини. Верхівку цибулі потрібно акуратно очистити від лушпиння, не пошкодивши саму цибулину. Замочити цибулини на ніч у холодній воді. Тим часом варто підготувати ємність для вирощування цибулі. Це може бути будь-яка тара з доступом до повітря. Для цього в горщику, лотку, пляшці або ящику рекомендується зробити невеликі дірочки-повітроводи. Укласти на дно ємності шар звичайної медичної вати або дерев'яної тирси.

2. Полити вату водою, щоб та була злегка вологою.


3. Розташувати цибулини в ємності верхівками вгору.


4. Накрити ємність харчовою плівкою. Зробити в плівці невеликі дірочки за допомогою зубочистки. Поставити цибулю в тепле і сонячне місце. Поливати цибулини раз в п'ять днів. Перші коріння можуть з'явитися вже на наступну добу.


5. Через 5-6 днів з'являються перші пір'їнки зеленої цибулі.


6. Вже на дванадцятий день зелена цибуля готова до вживання в їжу! Цибулеве перо сильне, густо разростається. Якщо зрізати зелень, вона буде відростати знову і знову. Полив залишається таким же, як і до цього - раз в п'ять днів.


Таку цибулю сміливо можна вирощувати в будь-який час року: взимку, восени, ранньою весною. Щоб отримати більше цибулі, потрібно посадити більше цибулин. Бажано, щоб вона була відповідного виду, невеликою посівною. Якщо доглядати за цибулею, вирощувати в освітленому місці і теплі, вона буде довго радувати вас розкішною зеленню.
Карта сайта ☺ → тут
Адміністратор
Адмін
Повідомлення: 2943
г. Гадяч
2 години назад

Які садові рослини стійкі до морозу?


Красиві чагарники на присадибній ділянці - прекрасний варіант прикраси ландшафту. Їх можна підрізати, створюючи садові скульптури, вони прекрасно цвітуть і здатні урізноманітнити навіть самий сумний пейзаж.


При виборі чагарнику, садівники звертають увагу не тільки на його різнобарв'я, але і на здатність переносити морозні зими, вимоги до грунту і умов поливу. Ось 5 найбільш оптимальних варіантів квітучих кущів, які можна висадити на дачі.

Барбарис листопадний.



Щоб цей квітучий чагарник чудово почував себе на вашій території, йому потрібно правильно вибрати місце для посадки і злегка удобрити грунт.

Барбарис воліє затінені або добре освітлені місця, але без жарких сонячних променів.

Його цвітіння буває чотирьох видів: біле, жовте, пурпурове і червоне.

Рослина вимагає обрізки протягом сезону, але можна просто прибирати пошкоджені або засохлі гілочки.

Дерен білий.



Цей чагарник полюбився квітникарям за незвичайне цвітіння і невибагливість у догляді. Його плоскі, великі листові пластини мають незвичайне неоднорідне забарвлення, а до осені вони можуть набувати різних відтінків. Незвичайний чагарник виглядає дуже ефектно при вирощуванні вздовж парканів, поруч з вхідними групами і близько альтанок.

Його застосовують і в різнокольорових клумбах разом з іншими рослинами. Кущ вимагає часткової, вибіркової обрізки протягом літа і майже повної в кінці сезону.

Спірея.



Цей чагарник зазвичай висаджують перед будинком або входом на ділянку, щоб надати простору додаткової чарівності. Суцвіття спіреї можуть бути найрізноманітнішого забарвлення, а сам кущ виростає до 2 метрів у висоту. Цвітіння спіреї починається вже навесні і триває все літо, якщо своєчасно обрізати відцвілі суцвіття.

Перстач чагарниковий.



Прекрасний варіант для оформлення доріжок і створення високих бордюрів. Кущі перстачу можуть бути, як компактними, так і високими. Яскраво-зелена листова маса щільно покриває гілки, на кінцях яких формуються невеликі квіточки. Кущ прекрасно переносить заморозки і не вимагає укриття в період холодів.

Гортензія.



Рідко, що садівник відмовиться від вирощування на своїй ділянці гортензії. Цей квітучий кущ вигідно виділяється на тлі інших рослин чарівною пишною шапкою суцвіть, які, в залежності від сорту, можуть бути різного кольору. Гортензія не вимоглива до місця розміщення і складу грунту, легко переносить навіть дуже сильні морози, завдяки потужній кореневій системі.
Редагувалось: 1 раз (Останній: 19 лютого 2020 у 16:38)
Карта сайта ☺ → тут
Адміністратор
Адмін
Повідомлення: 2943
г. Гадяч
2 години назад

Можливі проблеми при вирощуванні розсади помідорів.



Необхідно розуміти, що для того, щоб отримати максимально хороший урожай томатів, потрібно дотримуватися кількох важливих правил. Сюди відносяться умови вирощування, місце для цього, сорт помідорів, обробка насіння і так далі.


Після отримання врожаю головне завдання городника полягає в тому, щоб зберегти даний урожай якомога довше. В даному випадку потрібно підтримувати максимально оптимальні кліматичні умови. Про всі нюанси вирощування томатів ми поговоримо далі в цій статті.

Якщо розсада пожовкла.


З проблемою пожовтіння розсади помідор стикалася практично кожна людина, яка починала займатися даною діяльністю. В такому випадку головною причиною проблеми, яка виникла, є перенесений стрес рослиною. Стрес для будь-якого організму, що росте впливає на погіршення процесу зростання і розвитку. Крім того, такий стрес впливає на знищення системи коренів томатів. Якщо ви побачили, що листя починає жовтіти на кущі помідор, то слід прийняти перші необхідні заходи, наприклад, внести в грунт такий елемент, як сечовина або ж епін. Також доцільно здійснити підживлення рослини по типу мінеральних речовин.

Є ще одна причина, по якій листя на розсаді може почати набувати пожовклого забарвлення, крім того, стебло поступово стає млявим. Такою причиною є брак освітлення і недолік азоту в грунті. Виправити це можна за типом двох складових. В першу чергу забезпечити додаткове освітлення, нехай навіть штучного виду. Також варто доповнити в грунті вміст азоту. Зробити це можна за рахунок внесення сечовини.

Є і ще одна причина, чому листя починає жовтіти. Так само як серйозний перепад в плані погодних умов. У більшості випадків велику роль відіграє сильно велика спека. Рослина починає засихати, якщо не вжити додаткових заходів.

Усунути або ж пом'якшити такі погодні умови можна за рахунок рясного поливу і постійного зволоження. Але головне пам'ятати, що все повинно бути в міру, щоб рослина не почала гнити.

Якщо розсада сохне.


У тому випадку, якщо розсада помідорів починає сохнути - це пояснюється лише однією єдиною причиною. Швидше за все, ви в якомусь місці упустили догляд за рослиною. Найчастіше в подібних випадках доводиться констатувати той факт, що рослині було недостатньо поливу, повітря було дуже сухе і так далі. Для того, щоб уникнути такої неприємної ситуації, варто регулярно і якісно здійснювати полив, забезпечити оптимальний температурний режим для проростання розсади, а також не допускати попадання прямих сонячних променів.

Якщо розсада томатів в'яне.


Перед тим, як приступати до відновлювальних робіт, необхідно визначити конкретну причину. Досить часто основною причиною процес млявості рослини є неякісно оформлений грунт перед безпосередньою посадкою рослини. Якщо ж говорити конкретно про томатах, то негативним грунтом для їх зростання є підвищена кислотність.

Якщо розсада вже почала в'янути слід її пересадити, але при цьому ви повинні пам'ятати, що новий грунт повинен бути вже якісним. Вкрай важливо здійснити його знезараження. Таким чином, ви знищите всіх наявних шкідників і хвороб.

У світі в цілому існує досить багато способів для того, щоб знезаразити грунт, але найбільш широко використаним є полив території розчином марганцівки.

Також слід виділити і іншу причину, по якій рослина може почати в'янути. Цією причиною є занадто густа посадка рослин. Досить часто трапляється так, що рослини розташовані таким чином, що їм тісно одна з одною. Садівникові в такому випадку необхідно знати необхідні параметри посадки рослини. Між рядами відстань повинна бути близько 5 см. А між рослинами в одному ряду відстань близько двох сантиметрів.

Чому скручуються листя.


Такий прояв, як скручування листя проявляється досить часто. При чому, це можна помітити, як в закритому приміщенні для вирощування томатів, так і у відкритому. Також є дві сторони однієї медалі. Досить часто листя скручується лише на одному окремому кущі, а бувають і так випадки, коли вся територія і всі кущі починають хворіти даним проявом.

В даному випадку знову ж таки присутня кілька причин, і поговоримо про кожну з них.

В першу чергу фахівці виділяють пошкодження системи коренів куща. Коріння в подібному випадку пошкоджуються в процесі пересадки розсади на постійне місце зростання. Усунути цю проблему не складно. Якщо пошкодження було нанесено в процесі пересадки, то при правильному подальшому догляді протягом одного тижня рослина придбає свій природний вигляд.

Друга причина скручування листя - це недостатній і не регулярний полив кущів. В такому випадку страждає вже вся плантація. Садівник повинен знати, що таке рослина, як томат відноситься до любителів вологи.

Розсада витягується, витончується і падає.


Найбільш поширена причина, яка може пояснювати процес витягування томатів - це недолік освітлення. Досить часто садівники намагаються наситити підвіконня по максимуму рослинами. І таким чином рослини через свою кількість просто перекривають освітлення одна одній.

Вирішити таку проблему дуже легко і просто. Садівник повинен розуміти, якщо він хоче отримати в майбутньому позитивний результат, то вирощування розсади це не місце для економії. Рослині необхідно вистачати місця. Таким чином, краще посадити менше, але тоді простору для рослини буде більше. Також варто не сильно насичувати підвіконня, адже він не гумовий. Також потрібно відзначити, що якщо є така можливість, то варто застосувати додатковий рівень підсвічування рослини.

Друга проблема, яка свідчить про витягування рослини - це неправильно оформлений температурний режим рослини. У будь-якому випадку температура в приміщенні, де вирощується томат, повинна бути не більше 25 градусів вище нуля. Якщо ж день похмурий, то температура не повинна опуститися нижче 18 градусів. Якщо не дотримуватися таких параметрів, то рослина почне лихоманити, на неї почнуть чіплятися хвороби, адже її імунітет буде значно знижений.

Розсада повільно зростає або не росте зовсім.


При вирощуванні такої культури, як томат необхідно бути готовим до всього і до проблем з тим, що розсада не росте теж. Для того, щоб рослина росла необхідним чином потрібно дотримуватися всих складових, наприклад, якісно здійснити температурний режим в місці, де росте рослина, забезпечити гарне освітлення місцевості, регулярний і рясний полив, своєчасне внесення добрив.

Якщо у розсади сохнуть листя.


Потрібно розуміти, що зелень на рослині - це в будь-якому випадку показник того, що вона повністю здорова. Якщо ж зелень почала сохнути або ж згортатися і так далі - це показово хвороби. Листя може почати сохнути з деяких причин:

• Повітря в приміщенні, де росте рослина дуже сухе. Виправити капітально цю проблему точно не вийде, але можна її підправити локально. Тобто, обприскувати повітря навколо рослин, що автоматично робить його більш вологим;

• Нестача вмісту калію в грунті. У будь-якому випадку, якщо є недолік того чи іншого компонента в грунті - це говорить про те, що в самій рослині буде якесь відхилення;

• Листя почне сохнути тоді, коли вологи буде мало або ж навпаки занадто багато. В одному випадку, якщо вологи мало, то коріння починають поступово засихати, що веде до засихання всієї рослини і листя в тому ж числі.
Друга сторона - це велика кількість вологи. Це все веде до того, що рослина почне гнити і почне це робити від кореня.


Якщо у розсади опадає листя.


Для того, щоб листя не спадало, буде досить використовувати стандартні заходи профілактики.

Наприклад, здійснити посадку рослини в тому місці, де весь час буде достатня кількість сонячного світла і обігріву. Такий параметр не тільки допоможе вам запобігти опадання листя, але також посприяє тому, щоб рослина найбільш якісно росла, а проблем в плані хвороб не було.

У тій місцевості, де буде вирощуватися розсада, необхідно зробити так, щоб дренажна система в ящику або ж горщику працювала найбільш якісно.

Якщо листя у розсади стали фіолетовими.


Такий прояв, як придбання фіолетового забарвлення на листі томатів є не частим. Але в деяких ситуаціях подібного процесу є місце бути. Представляємо вам найбільш поширені причини такого прояву:

• Мала кількість поживних речовин в грунті. Більшою мірою такий прояв говорить про те, що в грунті недостатньо фосфору;

• Температурний режим не дотримується в правильних параметрах.


Досить часто, якщо листя почало набувати фіолетового забарвлення, то не варто очікувати позитивного результату, якщо ви терміново не усунете проблему.

Висновок.


Розсада помідор не відноситься до вимогливим рослин, але дотримуватися стандартних вимог слід, якщо ви бажаєте отримати необхідний урожай.

Технологія вирощування розсади помідорів.

Карта сайта ☺ → тут
Адміністратор
Адмін
Повідомлення: 2943
г. Гадяч
2 години назад

Які рослини можна садити по сусідству.


Розберемося, хто з ким не бажає жити дружно, і чому, наприклад, виноград не любить капусту.


Взаємовідносини рослин на городі залежать від багатьох чинників: від близької спорідненості, від виділень різних речовин корінням і листям, від періоду дозрівання, від вимог до світла, води і харчуванню. Деякі рослини допомагають один одному розвиватися, а інші, навпаки, пригнічують один одного. Особливо важливо це враховувати на маленьких дачних ділянках, коли заради економії місця на одній грядці вирощують кілька культур. Для отримання хорошого врожаю потрібно знати, хто із зелених створінь не здатний мирно уживатися один з одним.

Картопля і томати.


Ці культури - близькі родичі. Вони відносяться до сімейства пасльонових, мають однакові хвороби і страждають від нашестя одних і тих же шкідників. Особливо ці культури любить грибок фітофтора і колорадські жуки. До числа пасльонових також відносяться баклажани, перець, фізаліс, паслін. Всі ці рослини при близькому розсадженні заражають один одного. Щоб перепинити шлях хвороб, між грядками можна посадити квасолю або буряк.

Цікавий факт.

Американський селекціонер Лютер Бербанк на початку ХХ століття вивів гібридний сорт картоплі з великими бульбами і великими плодами, що нагадують помідори. Селекціонер назвав новий вид рослини помідофель. Але гібрид не набув поширення в сільському господарстві, тому що не міг відтворювати себе. Рослини, які виросли з його насіння, мали плоди дивної форми і недорозвинені бульби. Експерименти в цьому напрямку проводяться до сих пір, але в масове виробництво такі гібриди ще не виводять.

Капуста і редька.


Тут негативну роль також відіграє спорідненість рослин, які є сімейством хрестоцвітних. До нього відносяться редис, ріпа, бруква, турнепс. Хрестоцвіті окупують такі шкідники, як метелик-білявка (вірніше, її ненажерливі гусениці), капустяна попелиця, капустяний клоп, листоїд (або бабануха), гусениці-совка, хрестоцвіті блішки. Вони пожирають листи, спотворюють качани, проробляють межжилковий погриз. При сильному пошкодженні листя засихають, це призводить до загибелі рослин. Між хрестоцвітими краще посіяти кріп.

Морква і кріп.


Посадка зонтичних культур, таких як морква, кріп, петрушка, селера, аніс, заборонена поруч один з одним не тільки тому що вони страждають від одних і тих же хвороб і шкідників. Це несприятливо впливає на ріст рослин. Морквині і кропу потрібно один і той же набір поживних речовин. Коренева система починає конкурувати і забирати один у одного все необхідне. Коренеплід моркви виростає невеликим, пишність кропу знижується. Крім того, у другій частині дозрівання високі парасольки кропу можуть затінювати свою нижчу «сестричку».

Не рекомендується розташування морквяних грядок під яблунею. Ще нашими предками помічено, що таке сусідство погіршує смак коренеплодів - з'являється гіркота.

Часник і квасоля.


Часник відомий своїми фітонцидними і антибактеріальними властивостями. Більшість рослин відчувають на собі сприятливий вплив виділяючою овочевою культурою активних речовин, які пригнічують ріст патогенної мікрофлори, відлякують шкідників. Часник захищає урожай від попелиці, павутинного кліща, білокрилки, морквяної мухи, листоблох.

Але не всі рослини погодяться бути сусідами з часником і регулярно отримувати від нього фітонцидний захист. Найгірше на нього реагують бобові культури: квасоля, горох, соя, сочевиця. Близькість часнику до квасолі дасть малу кількість квіток і зав'язі, а значить, урожай не порадує господиню городу.

Огірки і кабачки.


Сімейство гарбузових потребує подібних умовах вирощування. Огірки і кабачки люблять високу температуру, високу вологість повітря, вважають за краще дощування, не вимагають рясної підгодівлі, якщо було внесено досить органіки. І все ж садити їх поруч не рекомендується, так як порушується процес запилення. Власне насіння з таких рослин краще не залишати для висадки на наступний рік. Крім того, на кабачки і огірки нерідко нападає борошниста роса і швидко поширюється по грядках.

Буряк і кукурудза.


Антибактеріальні токсини, що виділяються коренеплодом буряка, несприятливо впливають на проростання кукурудзи. Для розвитку буряка потрібно багато світла, а високоросла цариця полів влаштує тінь на весь день. Також необхідно враховувати глибину проростання коренів. Коренеплід буряка може бути позбавлений поживних речовин від глибоко проростаючого бурштинового зерна.

Виноград і городня капуста.


Несумісність цих двох культур відома з давніх часів. Уже в Стародавній Греції знали, що поруч з качанами городньої капусти виноградна лоза чахне, смак ягоди погіршується. І це дивно, тому що поруч з цвітною капустою якість виноградних плодів не змінюється. Винуватцем може бути алелопатія. Це властивість близько зростаючих овочів, кущів та інших представників флори впливати друг на друга. Головний винуватець - хімічні речовини, що виділяються кожною рослиною і утворюють своєрідний біохімічний захист. Виноград взагалі не любить конкурентів.

Цибуля і горох.


Вони не здатні уживатися поруч, горох буде повільно рости, і урожай обох культур зберете зовсім маленький. Краще посадіть поруч з ріпчастою цибулею: буряк, огірки, редиска, крес-салат. А горох із задоволенням дасть хороший урожай поруч з морквою, огірками і ріпкою.

Хрін і ріпа.


Коренева система хрону виростає до 2 м в глибину, і позбутися від нього так само складно, як і від бур'янів. Тому посадки хрону потрібно контролювати, обрізаючи бічні відростки на корені. Таким чином ви не дозволите розростися йому по всій ділянці і отримаєте прямий, рівний і великий корінь. В цей час ріпа, проходячи повний цикл розвитку, висмоктує із землі величезну кількість поживних речовин, виснажуючи ґрунт. Ці дві рослини будуть заважати один одному в розвитку.

Полуниця і малина.


Кущі малини споживають багато вологи і роблять грунт засушений. Полуниця припиняє приносити ягоди і може загинути. Так само небезпечна сумісність полуниці і томатів. Ці дві культури вимагають одних і тих же поживних речовин, така конкуренція уповільнює ріст рослин. Також вони можуть заразитися один від одного фітофторозом.
Редагувалось: 1 раз (Останній: 4 червня 2020 у 13:49)
Карта сайта ☺ → тут
Адміністратор
Адмін
Повідомлення: 2943
г. Гадяч
2 години назад

Як швидко і не затратно видалити з ділянки пень, який псує весь вид.


Пень від дерева на ділянці - це зовсім не та річ, яку хочеться залишити для нащадків. Хоча б тому, що він псує вигляд газону, та й просто заважає господарської діяльності.


Наприклад, при «живому» пні стає складніше косити траву. Викорчувати пень в більшості ситуацій зовсім не просто. По крайній мірі, якщо не знаєте пару-трійку дієвих способів. Про один такий сьогодні якраз і піде мова.


Знадобиться ганчір'я.

Росла-росла яблунька на дачній ділянці, але ось минуло 20 років, і пора позбавлятися від старого дерева і садити на це місці нове дерево. Спиляти деревце нескладно. Інша справа - позбутися від його пня. Корчування - процедура не з легких, хоча - це і не ракету будувати і не людей оперувати, а значить (при бажанні) все можна зробити самому.


Також потрібен гас.

Насправді все далеко не так погано, страшно і складно, як може здатися на перший погляд. Для швидкого і дешевого видалення пня знадобиться стара ганчірка. Беремо шматок тканини і ріжемо його на смужки товщиною 3-4 сантиметри. Найзручніше нарізку виконувати швейними ножицями.


Підпалюємо пень.

Після цього потрібно роздобути старий-добрий гас. Знайти його в наш час можна в багатьох будівельних магазинах. Відразу слід підкреслити, що для корчування пня ні дизельне пальне, ні бензин не підходять через те, що вони занадто швидко прогорають.


Не залишиться нічого.

Далі нам знадобиться дриль і свердло діаметром не менше 20 мм. З його допомогою в пні слід зробити два з'єднуючих між собою отвори. Один горизонтальний (сверлиться збоку) і один вертикальний (сверлится зверху). Заготовлена ​​ганчірка вимочується в гасі і закладається в вертикальний отвір. Горизонтальний буде працювати піддувалом. Коли все готово - прибираємо паливно-мастильні матеріали подалі, миємо руки і акуратно запалюємо ганчір'я. Пень згорить сам собою, після чого видалити його залишки не складе особливих труднощів за допомогою лома і сокири. Незабуваємо про правила пожежної безпеки та необхідності контролювати процес горіння.
Карта сайта ☺ → тут
Адміністратор
Адмін
Повідомлення: 2943
г. Гадяч
2 години назад

Як допомогти трояндам не перетворитися в шипшину.


Дуже часто квітникарі засмучуються, так як їх улюблені мешканці саду - троянди перетворюються в шипшину. Але такий висновок люди зазвичай роблять, перерахувавши кількість листочків. Прийнято вважати, що у троянди має бути саме по 5 листочків. Побачивши, що листочків 7, відразу робиться висновок, що це шипшина. Розглянемо, чи так це насправді і чи варто в цьому питанні орієнтуватися на кількість листочків.


Розглянемо ситуацію, коли троянда була придбана ще без листочків. Але ж часто так і відбувається. Ми купуємо троянду, яка поміщена в віск, а місце щеплення замотане. Потім, коли ми вже висадили троянду на своїй ділянці, і вона починає пускати листочки, виявляється той факт, що листочків 7, а не 5. Що ж робити в такому випадку? Позбавлятися від рослини? Змиритися з тим, що на ділянці з'явиться шипшина? Йти розбиратися з продавцем, який продав неякісний товар? Поспішати в будь-якому випадку не варто, потрібно лише розібратися. Можливо, що все не так критично.

По-перше, потрібно розуміти, що якщо у рослини по 7 листочків, то це ще не означає, що це шипшина, а не троянда. Зараз існує багато сортів троянд, у яких лист складається як з 7, так навіть і з 9 листочків. Тому потрібно з'ясувати, що за сорт ви посадили і дізнатися більше інформації про цей сорт. Можливо, для вашого сорту така кількість листочків є нормою.

Дізнатися цю інформацію про сорт можна прямо у продавця, який вам продав троянду. Якщо це неможливо, так як покупка була зроблена через інтернет, то можна там і дізнатися про сорт.

Часто така ознака, як більше, ніж 5, кількість листочків, говорить про те, що у троянди розвинена генетична пам'ять. Адже культурні троянди походять від диких предків. І навіть, якщо троянда окультурена, відрізняється чудовими декоративними ознаками, у неї може з'явитися такий лист, на якому буде 7 листочків. І при цьому вона буде такою ж красивою, як і раніше і не втратить своїх культурних ознак. Тому не варто лякатися нетиповою кількості листочків, а краще звернути увагу на інші більш важливі ознаки.

По-перше, подивіться на пагони. Якщо вони зелені з того самого моменту, як з'явилися, то це шипшина. У троянди же пагони спочатку виростають червоними, а тільки з часом вони стають зеленими.

По-друге, подивіться на шипи рослини. Якщо шипи великі, але рідкісні, то це ознака троянди. А ознакою шипшини є наявність великої кількості дрібних шипів, які розташовуються навіть у самих суцвіть.

По-третє, подивіться на самі листочки і їх поверхню. Якщо листя глянцеві, великі і не візьмеш з гострими кінчиками, то перед вами троянда. У шипшини листя мають заокруглену форму, вони дрібні і м'які, матові.


Ну і, нарешті, подивіться на те, звідки починають рости пагони у рослини. У випадку з трояндами пагони беруть початок вище щеплення, а у випадку з шипшиною вони йдуть від кореня.

Якщо ви виявили, що ваша троянда пустила небажану поросль шипшини, то постарайтеся негайно позбутися від неї.
Карта сайта ☺ → тут
Адміністратор
Адмін
Повідомлення: 2943
г. Гадяч
2 години назад

Помилки, які можуть зіпсувати урожай.


Рослини без води не виживають - відомий факт. Якщо думаєте, що невеликий дощ промочив землю, це не зовсім так. Про полив можна забути тільки в тому випадку, якщо дощ йде затяжний і сильний.


У всіх інших - допомагати рослинам доведеться вам. Не вірите? Перевірте землю на глибині 5-7 см. Вона суха.

№ 1. Поливати тільки вранці і ввечері.


Існує думка, що в жарку погоду треба поливати майже весь день, вечорами або рано вранці. Якщо краплі води потраплять на листя, це створить ефект лінзи, і залишить опіки на рослинах. Ми не сперечаємося, це не дуже корисно, але якщо рослина страждає і в'яне на спеці, не потрібно чекати, полийте відразу, адже рослинам найбільше потрібна волога в денні години, а не вночі.

У спекотні і посушливі дні, коли у рослин опускаються листя, можна освіжити їх душем в 15-17 годин. Тільки поливайте не крижаною водою зі шланга, а хоча б прохолодною. Тоді не буде стресу від різкого перепаду температур.

До речі: якщо на вулиці прохолодно, поливати краще вранці, щоб волога встигла всмоктатися в грунт і не стала причиною грибкових хвороб.

№ 2. Не на листя, а під корінь.


Більшість рослин цього не любить незалежно від перепадів температур. Мокрі листя можуть привести до поширення грибкових інфекцій, особливо якщо посадки загущені.

Правильніше робити так: пересохлий грунт трохи скропити водою, почекати, коли волога вбереться, і потім рясно полити під корінь.

Коренева система плодових рослин розташована на глибині близько 80 см, тому води повинно бути багато.

№ 3. Рідко, але рясно.


Як ви вже зрозуміли, поливати рослини малими дозами безглуздо, ви тільки створюєте кірку на поверхні землі, а до коренів волога навіть не доходить. Більш того, такий полив корисний тільки для бур'янів, які будуть вам вдячні. Деякі рослини можна поливати і раз в 10 днів, але рясно. До речі, це досить довгий процес, і чим більше у рослини коріння, тим більше їй потрібно пити. На глинистих, важких грунтах поливати можна рідше, але рясніше. З такого грунту волога йде повільніше, на піщаних, навпаки, частіше, але не так рясно.

№ 4. Ніякої крижаної води зі шланга.


Дачники часто нехтують цією важливою умовою, але коріння багатьох рослин від холодної води відмирають, і ваш полив ніякої користі не приносить, навпаки, таким чином ви влаштовуєте рослинам стрес і губите їх. Температура при поливі повинна бути близько 18 градусів, вода відстояною і підігрітою на сонці. Якщо на вулиці тепло, можна вранці налити воду в бочки, а ввечері вже поливати. За день вода зігріється і буде добре насичена киснем. Якщо немає можливості нагріти воду, поливати краще вдень, щоб до заходу сонця земля відігрілася.

№ 5. Краще недолити, ніж перелити.


Не забувайте, що якщо грунт занадто сильно зволожений, коріння рослин можуть загнити, і з цим важко буде щось зробити. Тому не варто дуже старатися. У сирій землі розводиться грибок, підвищується кислотність, а коріння позбавляється кисню.

№ 6. Мульчуйте грунт.


У спекотну погоду навколо пристовбурних кіл дерев і чагарників краще розкласти шар мульчі 3-5 см. Він буде затримувати вологу, а вам доведеться менше поливати.

№ 7. Під корінь, але не по корінню.


Не поливайте грядки сильним струменем води, яка може розмити грунт, оголити коріння рослин і розірвати дрібну кореневу сітку. Полив не терпить поспіху. Краще все робити повільно і акуратно.

Як зрозуміти, що рослинам не вистачає вологи?


• Листя томатів стають темно-зеленими.
• Листя огірків і кабачків опадають.
• Морква скручується.
• Капуста покривається білим нальотом.
• Бадилля буряка стає дрібним і фіолетовим.
• У цибулі сизо-білі стрілки.


Які рослини потрібно поливати часто?


✓ Капусту: поливати кожні 3-4 дні на глибину 40 см, можна по листю.

✓ Редис і всю зелень (щавель, шпинат, кріп, селера).

✓ Огірок під час цвітіння і плодоношення (поливати по борознах і міжряддях теплою водою).

✓ Томати на етапі формування плодів (поливати потрібно їх тільки під корінь, вранці, прохолодною водою).


Що доживе до вихідних без поливу?


Буряк, морква, картопля, квасоля, ревінь, спаржа, гарбуз.
Карта сайта ☺ → тут
Адміністратор
Адмін
Повідомлення: 2943
г. Гадяч
2 години назад

Чому слива цвіте, але не плодоносить.


Начебто все добре, і деревце виросло на заздрість, а плодів ніяк не дочекатися.


Густе варення, ароматний джем, соковиті свіжі ягоди - що й казати, слива просто прекрасна. Дерево, здавалося б, невибагливе. Але іноді бувають труднощі за доглядом: слива цвіте, але не плодоносить.

Як ці труднощі вирішити, щоб отримати багатий врожай.


• Насамперед треба визначити, яке дерево ви посадили, так як сливі необхідно запилення. Кращий варіант - самозапильних сорт. Якщо ж ваша слива не з таких, тоді їй потрібен хоча б один сусід з таким же терміном цвітіння, щоб комахи допомагали запиленню. Та як мінімум зробіть на дереві щеплення.

• Іншою причиною невизрівання плодів є падалиця фізіологічна. Часом навіть плоди, що утвлрилися - осипаються, не зумівши набрати стиглість. Це відбувається тому, що дерево має слабку кореневу систему. Також впливає поганий грунт і недолік / надлишок вологи.

У ваших силах виправити цю ситуацію. Перш за все, потрібна підгодівля. 2-3 рази на рік потрібно вносити добриво для кісточкових культур. Якщо ви вирішите пересадити деревце, робіть це навесні. Відразу в яму для посадки потрібно внести 15 кг перепрілого гною, 0,5 кг суперфосфату, 1,5 кг золи. Не поглиблюйте коріння при посадці. Між землею і кореневою шийкою повинно залишатися ще 10-15 см.

• Іноді дерево хворіє і не в змозі дати багато зрілих плодів. Найпоширеніші хвороби - клястероспоріоз і плодова гниль. Щоб не допустити зараження, до і після цвітіння проведіть обприскування «Плантенолом» (3 мл на 10 л води). Також застосовують бордоську рідину: навесні - 1% -ну, восени - 3% -ву.

• Вчасно проводьте обрізку. 2-річна сливу вже готова до цієї санітарної процедури. Якщо не прибирати зайві гілки, вони почнуть витягати з дерева сили, які могли б піти на утворення плодів. Не забувайте також видаляти прикореневу поросль. Залишаючи на дереві тільки потрібні пагони, можна активізувати розвиток бруньок.

• Раптові весняні заморозки можуть пошкодити пестик, навіть якщо дерево рясно зацвіло. Якщо пестик став з зеленого чорно-бурим, плодів можна не чекати, квітки обсиплятбся і не дадуть урожай. Але навіть якщо до цвітіння не дійшло, сильне похолодання навесні пошкоджує бруньки, так як слива - дерево з коротким періодом спокою. При першому підвищенні температури повітря бруньки пробуджуються, а вдаривший мороз не дасть їм навіть розкритися.

• Плоди сливи, навіть незрілі, дуже люблять комахи-шкідники - гусениці плодожерки, личинки пильщика і товстоніжки і інші. Пошкоджені плоди осипаються і гниють. Щоб уникнути або хоча б зменшити ймовірність нападу шкідників, проведіть перекопування і розпушування грунту в пристовбурних кіл. Досвідчені садівники рекомендують вішати на гілках пастки - баночки з квасом, пивом або загравшим компотом. 3-4 рази за сезон потрібно буде провести обробку інсектицидами («Інта-Ц-М», «Кінмікс», «30 Плюс», «Фуфанон-Нова»).

• Перш ніж садити сливу, з'ясуйте кислотність ґрунту, тому що це дерево добре приживається тільки в нейтральній землі.

За якими ознаками визначити кислотність грунту?

Подивіться, чи є на поверхні білястий прошарок, чи росте на ділянці мох, щавель, багно, верес, жовтець - це свідчення високої кислотності. Щоб нейтралізувати кислий грунт, додайте при посадці деревну золу (200-400 г на 1 кв м.) або гашене вапно (300-500 г на 1 кв. м.).

• Слива любить світло. Не саджайте дерево там, де буде падати тінь від будинку, паркану або більш високих дерев. Слива в тіні може навіть не почати цвісти, не кажучи вже про плодоносіння. Вибирайте саме сонячне місце. Але при цьому стежте за достатньою кількістю поливу.
Редагувалось: 1 раз (Останній: 4 липня 2020 у 19:17)
Карта сайта ☺ → тут

Швидка відповідь

У вас немає прав, щоб писати на форумі.
Наверх
Вниз